دادستان کل کشور: نظام جمهوری اسلامی همواره به دنبال کاهش جمعیت کیفری است

بوشهر - ایرنا - دادستان کل کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی همواره به دنبال کاهش جمعیت کیفری بوده و تاکنون توفیق خوبی در این خصوص به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد روز چهارشنبه در حاشیه آئین رهایی از قصاص سه زندانی در زندان مرکزی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ سازی لازم برای کاهش جمعیت کیفری باید با همکاری آحاد جامعه انجام شود.

وی افزود: قصاص معروفی است که اگر گسترش یابد می‌تواند به آرامش جامعه و خانواده‌ها کمک کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات مثتبی برای کاهش جمعیت زندانیان انجام شده، تصریح کرد: عفو سال گذشته رهبر معظم انقلاب موجب شده بسیاری از افراد کار آن‌ها به زندان نرسد و آن‌هایی که در زندان بودند نیز آزاد شدند.

موحدی‌آزاد با تاکید براینکه دادستانی مطالبه‌گر است و مجری برنامه‌ها نیست گفت: در همین ارتباط باید مراقبت شود هرجا حقوق عامه مراعات نشود و یا تعرضی شود دادستان‌ها ورود پیدا می کنند.

وی ادامه داد: چند سالی است که این اقدامات تشدید و در استان بوشهر بیشتر این اقدامات انجام شده و در زمان حاضر وضعیت استان خیلی خوب است.

دادستان کل کشور با اشاره به انبارهای مملو از کالا استان بوشهر در گذشته گفت: در گذشته انبارهای اموال تملیکی در این استان مملو از کالاهای انبار شده و در حال تضییع شدن بود که با ورود دادگستری این انبارها امروز سر و سامان یافتند.

وی یادآور شد: در سایر موارد همکاران ما مراقب هستند و همچنین اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی امروز نیز بیشتر متوجه تکالیف خود شده‌ و کمک می‌کنند.

موحدی‌آزاد گفت: امید می‌رود هرچه پیش برویم این موارد کمتر و همه حقوق عامه را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: دادستانی بعنوان مطالبه‌گر هرجا احساس کند مسئولان به وظیفه خود عمل نکرده و ترک فعل کرده‌اند و تخلفی صورت گرفته بعنوان مدعی العموم پیگیری می‌کند.

دادستان کل کشور در خصوص بحث ته لنجی گفت: به طور قطع دولت به دنبال حل مشکلات مردم به خصوص در بحث اشتغال است و بیشترین وقت خود را صرف حل مساله بیکاری می‌کند.

وی ادامه داد: به طور حتم دولت و روسای سه قوه هر جا نقصی مشاهده کردند و احساس کنند که برای حل مساله‌ای باید ورود کنند برای حل آن گام برمی‌دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha