۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85208310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۵ طرح هادی روستایی در همدان افتتاح می‌ شود

همدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: ۱۲۵ طرح هادی روستایی در استان همدان با اعتبار ۱۴۶۰ میلیارد ریال در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مسعود رضایی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم طرح هادی روستایی در شهرستان همدان ۱۶ طرح، ملایر ۲۲ طرح، نهاوند ۱۰ طرح، تویسرکان ۹ طرح، اسدآباد ۱۷ طرح، کبودرآهنگ ۲۶ طرح، رزن ۱۱ طرح، فامنین ۱۲ طرح و درگزین ۲ طرح است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۱۰ واحد مسکن روستایی با مساحت ۳۷۲ هزار و ۹۰ متر مربع سطح زیر بنا در قالب طرح نهضت ملی مسکن مقاوم سازی و به‌سازی شده که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: سهمیه استان همدان مقاوم سازی و بهسازی ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است که ۴۰۱۰ واحد از آن در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رضایی اظهار داشت: در بحث نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۴۷ هزار و ۹۱۲ نفر متقاضی ثبت نامی داشتیم که ۱۷ هزار و ۶۴۷ متقاضی، واجد شرایط شناخته شده و ۱۳ هزار و ۳۰۵ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز دولت سیزدهم محرومیت زدایی و نگاه ویژه به توسعه روستا است افزود: ساخت و ساز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را بنیاد مسکن یا گروه‌های ساخت برعهده دارد که ساخت ۲ هزار و ۴۹۸ واحد برعهده گروه ساخت است که شروع به کار کردند و ۱۲ هزار و ۷۹۷ واحد نیز توسط بنیاد مسکن ساخته می شود.

وی با اشاره به این که خط قرمز این اداره کل کیفیت و رعایت فنی ساخت خانه و مقاوم در برابر حوادث پیش بینی نشده است اظهار داشت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان همدان مشکل تامین زمین نداریم و اراضی مناسب کنار روستاها و یا از طریق توافق با مالکان تهیه و واگذار می‌شود.

۱۲۵ طرح هادی روستایی در همدان افتتاح می‌ شود

همدان از استان های پیشتاز کشور در بهسازی روستایی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا می شود اظهار داشت: استان همدان دارای ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار است

رضایی با بیان اینکه برای نوسازی و مقاوم سازی خانه های فرسوده و ناایمن روستایی برنامه ۱۰ ساله پیش بینی شده است ادامه داد: استان همدان دارای 1045 روستا است که طرح هادی در تمامی روستاهای استان اجرا می شود.

وی گفت: این استان در به‌سازی روستایی پیشتاز کشور است و طرح های هادی در ۸۵۵ روستای از مجموع ۹۱۸ مشمول اجرای طرح هادی (معادل ۹۳ درصد) اجرا می شود در حالی‌که این طرح در ۲۴ هزار و ۲۴ روستای از مجموع ۳۸ هزار و ۵۳۷ روستا در کل کشور (معادل ۶۲ درصد) به اجرا رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان اظهار داشت: واحدهای مسکن روستایی در شهرستان های رزن و درگزین که به دلیل زلزله سال ۸۱ آسیب دیدند صددرصد آنها با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی به‌سازی، نوسازی و بازسازی شده اند.

رضایی افزود: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱، مبلغ 3610 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های هادی روستایی مصوب شد که سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال از آن تخصیص یافت.

وی ادامه داد: مبلغ چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای طرح های هادی روستایی در قالب ۳۹۱ پروژه مصوب شد که تاکنون تا ۳۸۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است که در تخصیص اعتبارات نیازمند توجه و مساعدت بیشتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه نهضت آسفالت و قیر در روستاها کاری ماندگار و موجب دلگرمی مردم است افزود: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ و سهمیه قیر استان همدان ۲۴۲ پروژه آسفالت روستا با مساحت ۱۵۷ کیلومتر انجام شده است.

رضایی یادآور شد: بنیاد مسکن نخستین نهاد سازندگی بعد از انقلاب است که با فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و در دهه اول انقلاب فعالیت‌های متنوعی از جمله ساخت مسکن برای محرومان، بازسازی شهرها در مناطق جنگی و بمباران شده را بر عهده داشت.

وی گفت: تقویت و ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش سطح درآمد در روستاها، ایجاد مسکن معیشت محور، استفاده از ظرفیت توریستی روستا و ارائه محصولات کشاورزی روستا منجر به افزایش میزان تولید و رونق اقتصادی شده و از پدیده مهاجرت از روستاها به‌شدت کاسته و مهاجرت از شهر به روستاها را نیز افزایش می‌دهد.

۹۳ درصد از خانه های روستایی همدان سنددار شدند

وی اظهار داشت: ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد سند مالکیت برای ۱۵۴ هزار و ۲۹۵ واحد صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از املاک روستایی استان به واسطه تشکیل پرونده بنیاد مسکن و همکاری اداره ثبت استان سنددار شدند گفت: در پی امضای تفاهم‌نامه مشترک میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دولت سیزدهم شناسایی تمامی اراضی روستایی و روند صدور سند تک برگی تسریع شد.

رضایی اظهار داشت: صدور سند برای واحدهای روستایی همواره موجب محرومیت زدایی، افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی، تضمین روستایی در سیستم بانکی، جلوگیری از نزاع‌های روستایی، بهره گیری از سرمایه های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی شده و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: صدور سند مالکیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سنددار کردن املاک را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha