۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85208635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دولت؛ فرصت تبیین دستاوردهای نظام در مسیر سنگلاخ تحریم‌ها

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85208635
کاظم سبحان زاده
هفته دولت؛ فرصت تبیین دستاوردهای نظام در مسیر سنگلاخ تحریم‌ها

یزد- ایرنا- نظام جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه فعالیت و با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که از روز نخست با آنها مواجه بوده اما دستاوردهای چشمگیری به همراه داشته است که هفته دولت فرصتی مناسب برای تبیین خدمات نظام و انقلاب اسلامی و عمل به جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

در سال‌های اخیر با وجود دشمنی‌های استکبار جهانی با نظام و انقلاب اسلامی و جنگ تمام عیار ترکیبی، شاهد اقدامات و دستاورده‌های قابل توجهی در زمینه های مختلف در مسیر سنگلاخ ناشی از تحریم ها برای توسعه کشور و خدمت به اقشار مختلف مردم هستیم که بیان این اقدامات زمینه ساز اعتماد و امیدآفرینی هر چه بیشتر در جامعه است.

هفته دولت فرصتی برای جهاد تبیین

تعدادی از شهروندان و مسئولان استان یزد در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهیدان رجایی و باهنر از اقدامات دولتمردان قدردانی و تمرکز دولت بر رفع مشکلات و بیان خدمات را ضروری عنوان کردند.

در این خصوص یکی از مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در سال‌های اخیر به خصوص در دولت سیزدهم با وجود مشکلات و محدودیت های مالی ناشی از تحریم ها، کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه های مختلف انجام شده اما این اقدامات به نحوی مناسب به اطلاع مردم نرسیده است.

دکتر مهدی اسلام زاده افزود: کشور در سخت ترین شرایط اقتصادی شاهد اقدامات و پیشرفت های متعددی در زمینه علمی بوده ولی خیلی از مردم و نسل جوان در جریان این اقدامات گسترده در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی نیستند و این مهم باید برای عموم مردم اطلاع رسانی شود.

یکی از کسبه بلوار شهید دشتی شهر حمیدیا هم اعتقاد دارد که باید اقدامات و حتی برخی تنگناهای موجود برای مردم که ولی نعمت نظام اسلامی هستند به طور شفاف و صادقانه بیان شود، مردم ما همواره در سختی ها پشتیبان نظام و دولت بوده اند و یکی از خصوصیات مهم و برجسته دولت سیزدهم هم همین مردمی و میدانی بودن آن است.

هفته دولت؛ فرصت تبیین دستاوردهای نظام در مسیر سنگلاخ تحریم‌ها

حسین دشتی افزود: بیان خدمات نظام و اطلاع رسانی درست و به موقع آن در طول سال به خصوص در هفته دولت موجب دلگرمی و اعتماد بخشی در جامعه است و موجب شکست توطئه دشمنان در ایجاد یاس و ناامیدی است و باید این موضوع جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام سیدحسن حیدری از روحانیون شهر یزد هم گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف متعالی و انقلابی خود در سال‌های گذشته شهدای زیادی تقدیم کرده که از جمله آنها شهیدان رجایی و باهنر هستند و باید مسئولان بیش از گذشته زندگی آنها را مطالعه کنند و از رویه آنان برای خدمت به مردم بهره بگیرند.

وی بیان کرد: اگر مسئولان در هر رده و مقامی در زندگی شهیدان رجایی و باهنر یک بررسی و مطالعه داشته باشند و آنها را در زندگی به خصوص در خدمت رسانی به مردم و محرومان جامعه الگوی عملی خود قرار دهند، بسیاری از مشکلات و بی اعتمادی ها حل می شود.

فاطمه ترابی از فرهنگیان یزد هم با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر گفت: در یکسال اخیر خیلی از بانوان کشور در مسابقات معتبر آسیایی و جهانی صاحب عناوین برتر شده اند و این نشان دهنده حمایت ها و توجه دولت سیزدهم به قشر بانوان و فعالیت های ورزشی آنان است، این در حالی است که در رسانه های بیگانه تلاش می شود تا نظام اسلامی به عنوان نظامی مخالف حضور زنان در جامعه معرفی شود.

وی بیان کرد: دولت برای دختران و بانوان در زمینه های مختلف با همکاری مردم کارهای بزرگی انجام داده که باید این اقدامات صادقانه و روشن برای مرم بازگو شود که انجام آن در طول سال و هفته دولت یک موضوع حیاتی است و به جدیت بیشتری نیاز دارد.

رضا ابویی مهریزی که کارمند یک اداره‌ در شهرستان مهریز است نیز گفت: در راس همه اقدامات برای تحقق جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر انقلاب است و بسیار اهمیت دارد، موضوع بیان خدمات نظام و دولت است که باید جدی تر در این زمینه اقدام شود.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم یک دولت مردمی، انقلابی و میدانی است و در سال‌های اخیر با وجود موانع مختلف اقتصادی و سنگ اندازی های دشمنان، کارهای خوبی را در عرصه‌های مختلف انجام داده که ضروری است این اقدامات و دستاوردها بیان شود.

فرماندار ابرکوه نیز به ایرنا گفت: هفته دولت، مجالی ارزشمند است تا شرحی باشد بر خدمت رسانی خادمان ملت و از سویی، فرصتی مغتنم و مبارک است تا مدیران دولت با آگاهی بخشی دقیق و هوشمندانه در زمینه روشنگری، شفاف سازی و پاسخگویی به مردم اهتمام ورزند.

محمد هادی زارع زاده افزود: این هفته نمادی از وحدت، همبستگی و اقتدار این نظام است که امید می رود با تلاش مدیران و مسئولین گامی موثر در راستای آبادانی کشور و رفاه مردم برداشته شود.

همچنین فرماندار مهریز گفت: هفته دولت فرصت اقدامات، گره گشایی ها، رفع کاستی ها و توسعه توانمندی ها قرار گیرند و در این راستا ضرورت دارد تا مدیران اجرایی نیز با بهره مندی از تمامی توان اطلاع رسانی موجود، گزارش اقدامات خویش را به سمع و نظر ولی نعمتان خویش برسانند.

محمد دهقان بنادکی با گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از تلاش های انجام شده افزود: بی شک اعتماد مردم به مسئولان در هر نظام سیاسی، اساسی کار محسوب می‌شود و زمینه ساز تحقق هرچه بیشتر و بهتر راهبردها و برنامه های دولت است.

وی گفت: انتظار از کلیه مدیران و کارکنان بخش های مختلف در دولت این است که با تاسی به شهیدان گرانقدر دولت، عملکرد آنان را در خدمت به مردم سرلوحه کار خویش قرار دهند، این رویکرد بدون شک اعتمادساز و امید آفرین است.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در واقعه هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ در انفجار دفتر نخست وزیری به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

در هفته دولت بیش از ۲۰۰ برنامه مختلف به خصوص در زمینه بهره برداری از طرح ها برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha