۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85208661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ‌سازی و آموزش نیاز اساسی برای بهبود نظافت شهری اصفهان است

اصفهان -ایرنا -معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش نیاز اساسی برای ارتقای نظافت شهری در این کلانشهر است، زیرا برای پاکیزگی محل زندگی همه مردم باید مشارکت کنند.

مهدی بقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بدون ارتقای فرهنگی و همکاری شهروندان به ویژه در موضوع رهاسازی زباله و پسماند در محیط شهری و تفکیک پسماند نمی‌توان محل زندگی تمیز و بدون آلودگی داشت لذا همگان باید در حفظ نظافت شهر کوشا باشند.

وی اضافه کرد: رهاسازی زباله در کوچه و معابر و بی‌تفاوتی نسبت به شهر، کار نظافت شهری را با توجه به گستردگی با مشکل روبه رو می‌کند، بنابراین آموزش مداوم و ارتقای رفتار و فرهنگ مردم در این خصوص الزامیست.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرانه متوسط تولید پسماند در جهان ۷۴۰ و در شهر اصفهان ۵۰۰ گرم در روز به ازای هر نفر است، ادامه داد: تفکیک انواع پسماند از مبداء و جداسازی بازیافت از جمله راهکارهای کاهش زباله به شمار می‌رود که نیاز داریم شهروندان بیشتر به این مقوله توجه کنند.

بقایی خاطرنشان کرد: کاهش ناوگان جمع آوری و جمع آوری دوگانه پسماند، ایجاد رقابت در قراردادها، جمع آاوری مکانیزه پسماند و افزایش بهره وری کارکنان از عوامل موثر بر کاهش تولید پسماند محسوب می‌شود.

وی افزود: دستیابی به اهداف توسعه پایدار بر اساس هرم مدیریت پسماند در جهان در بهترین حالت به این صورت است که باید از پسماند استفاده مجدد و یا آن را به انرژی تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ پاکبان در شهر اصفهان فعالیت دارند.

اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha