استاندار کرمان: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم چهار برابر شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به وضعیت نامناسب دولت در زمان تحویل گفت: شاخص‌ها و شرایط در زمان تحویل دولت اصلا مناسب نبود، در دولت قبل با همه مسائل نظیر برجام، رشد متوسط اقتصادی ۱.۱ درصد بود، اما اکنون رشد اقتصادی چهار برابر شده و به ۴.۶ رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فداکار روز پنجشنبه در آیین آغاز برنامه های هفته دولت در استان کرمان با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی آثار تورمی دارد، افزود: تورم ۵۰ درصدی در ابتدای کار دولت سیزدهم در انتهای سال اول فعالیت دولت به ۴۰ درصد رسید و رشد نقدینگی نیز امسال از ۴۷ درصد به ۲۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: شرایط ارز ترجیحی غیرقابل ادامه بود، که سال گذشته دولت اقدام به حذف آن کرد، هرچند حذف ارز ترجیحی در ابتدا شوک تورمی داشت، اما پس از اجرا در مرداد ماه سال گذشته اصلاح شد.

استاندار کرمان با اشاره به موفقیت های دولت در ۶ ماه ابتدای فعالیت تاکید کرد: سال گذشته سه ماه کشور درگیر حوادثی شد که انرژی را از بخش های مختلف گرفت و دشمن نمی خواهد این دولت موفق شود.

وی گفت: سه ماه آخر سال گذشته نیز جنگ ارزی علیه کشور راه افتاد، اما به رغم همه این مشکلات و کارشکنی ها، رشد اقتصادی چهار برابری اتفاق افتاده است.

فداکار بیان کرد: اکنون فروش نفت به حداکثر ظرفیت تولید رسیده و در سایر حوزه های اقتصادی نیز شاخص ها رو به بهبود است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت شهیدان رجایی و باهنر از روز تنفیذ فقط ۲۷ روز طول کشید، اما از خود عملکردی را به نمایش گذاشتند که تا ابد باقی خواهد ماند.

استاندار کرمان تاکید کرد: هفته دولت فرصت و غنیمتی برای بیان خدمات دولت است تا مدیران در جمع مردم و رسانه ها حاضر شوند و به بیان عملکرد و دستاوردها بپردازند و شان ما جز خدمتگذاری نیست و باید همه به میزان مسئولیت و فرصت در آن دنیا جواب بدهیم.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در استان کرمان گفت: بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، کرمان رتبه اول سرمایه گذاری خارجی کشور را در سال گذشته داشت که کار مهمی است، اما به صورت مناسب بازتاب نداشت.

فداکار خاطرنشان کرد: در کاهش نرخ رشد بیکاری رتبه چهارم کشور شدیم و در شاخص تورم رتبه ۲۲ کشوری هستیم و شرایط بهتری نسبت به بسیاری از استان های کشور داریم و در نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری پایین تر آمده ایم.

وی افزود: در شاخص فضای کسب و کار سال گذشته رتبه آخر کشور بودیم، اما در بهار امسال به رتبه ۱۶ رسیدیم، هر چند آمارها هنوز راضی کننده نیست.

استاندار کرمان با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هفته دولت خاطرنشان کرد: طی هفته دولت بیش از یک هزار و ۱۰۰ پروژه در این استان با اعتبار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی اظهار داشت: البته در بحث جاده سازی استان کرمان بسیار عقب است و به واسطه پهناور بودن کرمان، جاده ها اغلب وضعیت نامناسبی ندارد و طی سالهای قبل سرمایه گذاری در این زمینه انجام نشده است.

فداکار با اشاره به شرایط خوب جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی بیان کرد: یک پروژه توسط بخش خصوصی با بیش از یک میلیارد یورو سرمایه گذاری در کرمان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تامین مسکن یکی از مهمترین نیازهای جامعه است گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در استان کرمان برای ساخت مسکن آماده سازی شده و به زودی در شهرهای استان بجز کرمان و سیرجان، به صورت خودمالکی به متقاضیان واگذار می شود و دولت نیز تسهیلات مسکن را در اختیار آنها قرار می دهد.

وی ادامه داد: به زودی تعداد سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در بخش های مختلف از جمله مسکن ملی، کمیته امداد، مسکن مهر و غیره در استان کرمان افتتاح می شود.

در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه، جمعی از مدیران و فرماندهای نظامی و انتظامی در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد، حاضران با اهدای گل و نثار فاتحه به مقام سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha