۲ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85208728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش برای افزایش شمار صهیونیست ها در شمال کرانه باختری؛ کوبیدن آب در هاون

تهران- ایرنا- در حالی که موج اعتراضات در سرزمین های اشغالی هر روز گسترش می یابد و مهاجرت های معکوس به بلای رژیم صهیونیستی تبدیل شده، «یوسی دگان» رئیس شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال کرانه باختری در نامه ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار اجرایی کردن طرح خیالی افزایش جمعیت ساکنان شمال کرانه باختری از ۱۷۰ هزار نفر به یک میلیون نفر شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه های فلسطینی، بر اساس این طرح که شامل توسعه شهرک های موجود، ساخت فرودگاه، ایستگاه قطار، شهرک های صنعتی، ساخت بیمارستان و ایجاد شهرک های صهیونیست نشین جدید است، باید جمعیت صهیونیست های ساکن شمال کرانه باختری تا سال ۲۰۵۰ به یک میلیون نفر برسد.

طرح افزایش شمار صهیونیست های ساکن شمال کرانه باختری به مدت بیش از یک سال زیر نظر جمع زیادی از مهندسان، معماران، کارشناسان، جغرافی دانان و مشاوران حرفه ای تهیه شده است.

بر اساس این طرح، شهرک های صهیونیست نشین «ایتمار» در جنوب شرق نابلس، «تسوفیم» شرق قلقیلیه، «سلعیت» جنوب طولکرم، «افنی حیفتس» جنوب شرق طولکرم، «شوماش» میان نابلس و جنین و دو شهرک «غانیم» و «کدیم» در نزدیکی جنین که در سال ۲۰۰۵ برای قطع ارتباط غزه از شمال کرانه باختری تخلیه شده بود، توسعه می یابد.

در طرح افزایش جمعیت صهیونیست های ساکن کرانه باختری، ۲ شهرک جدید با نام «تعناخ» برای اسکان ۳۰ هزار شهرک نشین و «شامیر» برای اسکان ۱۰۰ هزار صهیونیست ساخته می شود.

هم اکنون شمار صهیونیست های ساکن کرانه باختری و شرق قدس ۷۲۶ هزار و ۴۲۷ نفر است که در ۱۷۶ شهرک و ۱۸۶ منطقه صهیونیست نشین سکونت دارند.

پیشتر رسانه های صهیونیستی اعلام کرده بودند که «بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درصدد اختصاص ۱۲۰ میلیون شِکِل (هر دلار برابر سه و نیم شکل) برای توسعه شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس است و قرار است ۳۲ میلیون شِکِل از این مبلغ، صرف توسعه شهرک سازی در قدس اشغالی شود.

همچنین به موجب طرح یاد شده، قرار است دوربین های مداربسته بیشتری در شهر قدس نصب شده و حقوق نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز افزایش یابد و مراکز ایست بازرسی بیشتری در قدس ایجاد شود.

کارشناسان می گویند که این طرح ها با هدف یهودی سازی کامل شهر قدس و پایان دادن به هرگونه موجودیت فلسطینیان در این شهر صورت می گیرد.

رژیم صهیونیستی در نظر دارد ۳۰۰ هزار صهیونیست دیگر را به قدس اشغالی انتقال داده و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از فلسطینیان را مجبور به کوچ اجباری از این شهر کند.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی چند روز پیش طرح هایی را برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری به ارزش یک میلیارد شِکِل به تصویب رساند.

هدف از این طرح ها، تشویق شهرک نشینان اشغالگر به سکونت در شهر اشغالی قدس و کرانه باختری است.

رژیم صهیونیستی اخیرا با طرح جدید شهرک‌سازی در قدس اشغالی موافقت کرده است.

براساس طرح تصویب شده، یک هزار و ۷۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در روستای «بیت حنینا» در شمال قدس اشغالی ایجاد خواهد شد.

دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی‌های فلسطین، هفتم خرداد اعلام کرده بود: نیروهای اشغالگر با ایجاد یک‌هزار و ۲۱۵ واحد مسکونی برای شهرک نشینان در محله شیخ جراح و توسعه شهرک‌های دیگر در بیت المقدس و ایجاد شهرک جدید در شمال کرانه باختری موافقت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بودجه هنگفتی برای توسعه زیرساخت‌های این شهرک‌ها تخصیص داده شده و به موازات آن، رژیم صهیونیستی به تهیه نقشه‌های یهودی‌سازی و حفاری در زیر دیوار البراق در مجاورت دیوار غربی مسجد مبارک الاقصی و زیر شهر سلوان که در ضلع جنوبی الاقصی قرار دارد، ادامه داده است. این اقدامات با هدف محاصره الاقصی انجام می شود.

این گزارش افزود که اشغالگران در تلاش برای کوچاندن فلسطینیان ساکن قدس شرقی و مرتبط ساختن شهرک‌های قدس شرقی به شهرک‌های اریحا تا دریای مرده در شرق هستند و جابجایی روستای «عین سامیه» در نزدیکی رام الله بخشی از یک طرح جامع برای آوارگی فلسطینیان به ویژه جوامع ساکن در دامنه‌های شرقی کرانه باختری است.

اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل اول اسفند ۱۴۰۱ (۲۰ فوریه ۲۰۲۳ ) با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha