۴۰۴ طرح در شهرستان گناباد به ثمر نشست+فیلم

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ۴۰۴ طرح با اعتبار سه هزار و ۶۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در هفته دولت سال جاری در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت در نشستی خبری افزود: این طرحها در بخشهای نهضت ملی مسکن شهری و روستایی، گازرسانی، آب رسانی، برق رسانی، کشاورزی و منابع طبیعی ، توسعه خدمات شهری و روستایی، ورزش و جوانان، راه و حمل و نقل، صنعت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی ۱۰ طرح هم آغاز می شود.

وی با اشاره به رشد قابل توجه طرحهای هفته دولت سال جاری گناباداضافه کرد: در هفته دولت پارسال ۵۸ طرح با ۲ هزار و ۵۰ میلیون ریال در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت و در مدت مشابه امسال ۴۰۴ طرح به ثمر نشست.

فرماندار گناباد با اشاره به صرف اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح ساخت فرودگاه گناباد طی ۲ سال گذشته و ابتدای دولت سیزدهم و افتتاح این طرح در خردادماه سال جاری گفت: پیرو مذاکراتی با مسوولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاهها و سازمان هواپیمایی کشوری و با برقراری نخستین پرواز تا قبل از مهرماه امسال ، پروازهای این فرودگاه به طور رسمی آغاز می شود.

نصیری افزود: ۹۴۰ میلیارد ریال برای طرح توسعه فرودگاه گناباد و تکمیل دیوار پیرامونی فرودگاه طی سال جاری تخصیص یافته و اجرای آن از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شده است.

وی ادامه داد: طرح ساخت خط ریلی یونسی بجستان به گناباد به عنوان قطعه نخست اتصال راه آهن مشهد به زاهدان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجرا ست و تمامی فرایند آماده سازی زمین، ساخت پلها و زیرساختهای نخست به اتمام رسیده و منتظر تامین ریل و اجرای فرایند ریل گذاری است.

فرماندار گناباد خسارتهای ناشی از خشکسالی سالهای گذشته و کمبود منابع آبی ناشی از آن را یادآور شد و یکی از دستاوردهای مهم دولت را انتقال آب از دریای عمان به مناطق شرقی شمال شرق کشور و استان خراسان رضوی و به تبع آن گناباد برشمرد.

نصیری افزود: طرح ساخت حوضچه این طرح افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لوله گذاری آن با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: سهم شهرستان گناباد از انتقال آب از دریای عمان ۴۰۰ لیتر در ثانیه است که با ۴۰۰ لیتر آن موافقت شده است و با توجه به هزینه های زیاد اجرایی طرح، از این آب برای تامین نیاز بخش صنعت استفاده می شود و آب از این محل تا ۲ سال آینده به گناباد و سه سال آینده به مشهد منتقل می شود.

او گفت: گناباد در بخشهای مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی و اجتماعی طی یک سال گذشته به رتبه های ممتازی در سطح استان خراسان رضوی دست یافت که از جمله آنها می توان به کسب جایگاه نخست این شهرستان در قبولی های کنکور سراسری، کسبت رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی گناباد در جشنواره شهید رجایی، رتبه نخست استانی در زمینه اجرای طرح آسفالت معابر روستایی و تسهیلات نهضت ملی مسکن روستایی، پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و تسهیلات دامدارکارت، رتبه دوم اجرای طرحهای برق رسانی و رتبه سوم مخابراتی استان اشاره کرد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha