پرواز دیپلماسی بر فراز تحریم؛ صادرات کالا از مازندران به ۵۷ کشور جهان

نوشهر- ایرنا- سرپرست حوزه گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۵۸۵ میلیون دلار از این استان به ۵۷ کشور جهان صادر شد.

به گزارش ایرنا، امیر جمشیدی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار کالاها از طریق پنج گمرک صادراتی استان شامل نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به کشورهای مختلف صادر شد.

وی با بیان این که این مقدار کالاهای صادراتی از نظر وزنی ۸۴ درصد و از نظر ارزشی ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشت، اظهارداشت: این اقلام صادراتی شامل سیمان، مصنوعات فلزی، مواد معدنی و محصولات لبنی بوده که به ۵۷ کشور جهان صادر شد.

وی عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی را آسیای میانه، عراق، روسیه، ترکیه، افغانستان و ایتالیا برشمرد و خاطرنشان کرد : صادرات مازندران به کشورهای اوراسیا در دولت سیزدهم به میزان یک میلیون تن به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار بود که به لحاظ وزنی ۵۶ درصد و از نظر ارزش ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد نشان می دهد.

سرپرست حوزه گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر یادآور شد: در حوزه واردات طی ۲ سال گذشته از طریق گمرک مازندران بالغ بر پنج میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۹ میلیون دلار وارد کشور شد که از نظر ارزش ۴۲ افزایش داشت.

جمشیدی تصریح کرد : این کالاهای وارداتی از جمله شامل جو، روغن های نباتی و حیوانی و گندم بود که از ۳۸ کشور ذینفع جهان روسیه، امارات، ترکیه، آلمان قراقستان، قبرس، سوئیس و ترکمنستان و هلند از طریق گمرک نوشهر، فریدنکنار، امیرآباد وارد کشور شده است.

پرواز دیپلماسی بر فراز تحریم؛ صادرات از کالا مازندران به ۵۷ کشور جهان

وی اضافه کرد : در حوزه ترانزیت از زمان استقرار دولت مردمی ۳۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۲۴ میلیون میلیون دلار از مسیر گمرک مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۱۹۷ درصد و از ارزش ۲۸۱ درصد رشد نشان می دهد.

سرپرست حوزه گمرکات مازندران عمده مقصد کالاهای ترانزیتی مازندران را کشورهای امارات متحده عربی، عراق، روسیه و ارمنستان شامل انواع کک، کشنده، تخته نراد و آهن آلات بوده است.

به گفته وی از نظر ترانزیت خودرو رشد ۱۶ هزار و ۳۹۷ خودرو از طریق گمرکات مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه بیش از صد درصد رشد داشت.

جمشیدی بیان کرد : در این مدت همچنین گمرکات استان مازندران ۲۸ هزار میلیارد ریال درآمد قانونی دولت را وصل کرد که نسبت به مشابه قبل حدود ۲۸۴ درصد رشد داشت.

وی در مورد قاچاق کالاها گفت : در بخش قاچاق در ۲ سال اخیر ۷۲۲ فقره پرونده به ارزش ۳۴ میلیارد ریال از سوی سازمان های رسیدگی کننده به گمرک استان ارجاع شد که از لحاظ ارزش و انظباق گمرکی مورد رسیدگی قرار گرفته که شامل اقلام موتورسیکلت، لوازم آرایشی و ماینر بوده است.

وی افزود : این مقدار کالاهای قاچاقی نسبت به مدت مشابه قبل از نظر تعداد ۵۴ درصد و از نظر ارزش ۱۵.۶ درصد رشد داشت.

مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به افتتاح ساختمان اداری گمرک ساری در هفته دولت افزود: ۵۰ درصد اعتبار ساخت این بنا توسط دولت سیزدهم تامین و هزینه شده است.

پرواز دیپلماسی بر فراز تحریم؛ صادرات از کالا مازندران به ۵۷ کشور جهان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha