تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب شهر بلداجی چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

شهرکرد- ایرنا- تصفیه‌خانه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بلداجی به عنوان سیزدهمین تصفیه‌خانه فاضلاب چهارمحال وبختیاری روز پنجشنبه با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نخستین روز از هفته دولت، بهره‌برداری و وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: تصفیه‌خانه بلداجی به عنوان سیزدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان احداث و بهره‌برداری شد.

محمد کریمی شیاسی افزود: ظرفیت این تصفیه‌خانه سه هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز است که ۱۴ هزار نفر جمعیت این شهر با چهار هزار مشترک با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه زیرپوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

وی گفت: تاکنون حدود ۲ هزار انشعاب فاضلاب در این شهر نصب شده و مابقی انشعاب‌ها در برنامه آتی نصب خواهد شد.

وی گفت: زمستان گذشته با سرمای منفی زیر ۲۹ درجه کار رها نشد تا طرح بدون تاخیر به بهره‌برداری رسید.

کریمی شیاسی اظهار داشت: تا پیش از این ۱۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان فعال بود که فاضلاب ۱۷ شهر از مجموع ۴۴ شهر وارد مدار در این تصفیه‌خانه‌ها می‌شود و ظرفیت این تصفیه خانه‌ها ۱۲۰ هزارمتر مکعب درشبانه روز است.

وی به پیگیری مسوولان استان و نمایندگان استان برای اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در هشت شهر دیگر اشاره کرد و گفت: با واگذاری ماده ۲۳ به استان عملیات اجرایی هشت تصفیه‌خانه در شهرهای استان انجام شد تا با تامین اعتباری بیش از ۱۶هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تصفیه‌خانه این شهرها نیز فعال شود.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۷ تمام شهرهای استان به شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب متصل خواهد شد.

وی به آغاز مطالعات احداث تصفیه‌خانه در ۱۷ روستای حاشیه زاینده اشاره کرد و گفت: کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه فاضلاب یک روستا در حاشیه زاینده‌رود انجام شده است و در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب روستای آورگان بخش چغاخور نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مدول نخست تصفیه‌خانه‌ فاضلاب (پکیج فاضلاب) شهر بلداجی با افزون‌بر ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار و نصب یک‌هزار فقره انشعاب فاضلاب سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده بود.

شهر بلداجی با سه هزار و ۶۱۳ خانوار در فاصله ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پس از بازدید از شهرستان بروجن در شورای اداری چهارمحال و بختیاری و عطرافشانی گلزار شهدای شهرکرد حضور می‌یابد.

همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha