مهمترین طرح عمرانی دولت سیزدهم در تربت جام هشت هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت

مشهد- ایرنا- فرماندار تربت جام گفت: احداث خط لوله گاز از سرخس به تربت جام به عنوان مهمترین طرح عمرانی دولت سیزدهم طی سال گذشته در این شهرستان، هشت هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت.

حسین جمشیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سال گذشته با وقوع حادثه ناگوار قطع گاز در منطقه بلافاصله دستور احداث خط لوله جدید ۱۶ اینچی گاز از مجتمع گاز خانگیران سرخس به صالح آباد و سپس به تربت جام صادر و عملیات اجرایی آن در کوتاه ترین زمان ممکن آغاز شد.

وی گفت: طول خط لوله گاز جدید ۷۳ کیلومتر است که علاوه بر تامین گاز مورد نیاز تربت جام با فشار کافی، در آینده برای صادرات گاز به مرز دوغارون با افغانستان و شهر هرات در این کشور نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرماندار تربت جام از پیشرفت ۵۰ درصدی اجرای این طرح خبر داد و گفت: مهمترین بخش این طرح عمرانی تحصیل و تملک زمین در طول خط لوله است که انجام شده و به زودی لوله های این طرح طریق خط آهن به فریمان منتقل شده و سپس در مسیر ۷۳ کیلومتری در شهرستان صالح آباد آباد اجرا می شود.

جمشیدی قطر خط لوله گاز فعلی تربت جام را ۱۰ اینچ و از مبدا فریمان عنوان کرد و اظهار داشت: امید است تا پیش از آغاز فصل سرما در سال جاری طرح تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

وی همچنین گفت: همزمان با هفته دولت ۶۰ طرح عمرانی با صرف هزینه ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان بهره برداری شد و با تخصیص ۱۷۰ میلیارد ریال عملیات اجرای ۱۰ طرح نیز آغاز گردید.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و از شرق با کشور افغانستان هم مرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha