اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر استانی به محیط زیست خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور ۴۰۰ میلیارد ریال به حوزه محیط زیست استان اختصاص یافت که در ۱۴ سال اخیر چنین ابلاغی نداشتیم.

اسدالله حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستاوردهای خوبی در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم برای محیط زیست خراسان جنوبی رقم خورد که مهمترین آن در حوزه اعتباری است.

وی با اشاره به رشد ۶۴ درصدی اعتبارات تملک استانی ابلاغی در سال ۱۴۰۱ گفت: این اعتبارات از ۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۲ هزار و ۵۹۰ میلیون ریال رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: اعتبارات تملک استانی ابلاغی در سال ۱۴۰۲ نیز رشد ۹۰ درصدی داشته به طوری که از ۸۲ هزار و ۵۹۰ میلیون ریال به ۱۵۶ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین اولین بار هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی به موضوع سند مدیریت جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان برای دستگاه‌های اجرایی دارای تکلیف، در سند توسعه شهرستان نهبندان اضافه شد.

حاتمی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست انسانی گفت: اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال برای تکمیل، تجهیز و به‌روز رسانی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا و آزمایشگاه‌های خراسان جنوبی و تجهیز استان به دستگاه‌های غبار ریزشی از مهمترین اقدامات در ۲ سال اخیر بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین به هزار و ۲۰۰ استعلام درخصوص استقرار واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی پاسخ داده شده و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پایش زیست محیطی از واحدهای صنعتی، خدماتی و منابع زیستی استان انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: انجام فعالیت‌های سازمانی از طریق سامانه جامع محیط زیست، درگاه ملی مجوزها و سامانه پایش کیفی هوا با هدف تسهیل و تسریع در امور سرمایه گذاری و اطلاع رسانی به عموم مردم از اقدامات شاخص در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به افزایش تعداد همچنین ارتقای آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست استان افزود: در حال حاضر زمینه استفاده متقاضیان پروژه‌های زیست محیطی از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست فراهم شده و متقاضیان برای استفاده از تسهیلات معرفی می‌شوند.

حاتمی از اختصاص ۶۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای اجرای برنامه عمل حفاظت گونه‌های جانوری در معرض خطر و تهدید نیز خبر داد و گفت: آبرسانی، تغذیه وحوش، بانک ژن گونه‌های جانوری، پایش مناطق تحت مدیریت، اجرای برنامه سرشماری سالانه حیات وحش، تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی، ایجاد زمینه و زیرساخت‌های گردشگری در تالاب کجی نمکزار نهبندان از همین محل تامین اعتبار می‌شود.

وی به معرفی چهار پروژه عمرانی با اعتبار معادل ۳۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۲ پروژه اصلاح مرز مناطق در مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۱۸۰ هکتار به سطح مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان در ۲ سال اخیر اضافه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات محیط زیست در مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ از سوی ستاد ملی مقابله با گرد و غبار بیش از ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار به دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان اختصاص داده شد.

وی گفت: سال ۱۴۰۰ اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار اختصاص داده شد همچنین ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال گذشته برای این موضوع مصوب شده و اقدامات در راستای هزینه کرد آن در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha