استاندار چهارمحال و بختیاری: روند بهره‌برداری و کلنگ‌زنی  از ۹۵۰ طرح در استان آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز هفته دولت و برنامه‌های ویژه این هفته گفت: روند بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۹۵۰ طرح در استان همزمان با شروع هفته دولت، آغاز شد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح تصفیه‌خانه بلداجی که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، افزود: همزمان با هفته دولت ۷۳۰ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۲۲۰ طرح آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با تزریق اعتبارات دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان با سرعت و در اقدام جهادی و همت خدمت‌گذاران به اتمام رسیده است، گفت: این استان یک منطقه بکر برای گردشگری، بوم‌گردی و طبیعت‌گردی است و الزامات حفاظت از محیط‌زیست در این استان در نظر گرفته شده است.

حیدری افزود: پارسال برای بیش از هشت شهر استان ماده ۲۳ اخذ شده است تا به محیط‌زیست استان کمک شود.

وی با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه بلداجی گفت: راه‌اندازی این تصفیه‌خانه سال‌ها به عنوان مطالبه مردمی قلمداد شده بود که با تلاش و همت مسوولان شرکت آب و فاضلاب و همچنین مسولان شهرستانی و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی آن به اتمام رسید.

فرماندار شهرستان بروجن نیز در این آیین افزود: طرح تصفیه‌خانه بلداجی به عنوان یک طرح مهم در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست و سلامت مردم پس از چند سال پیگیری مردم و مسوولان، در دولت سیزدهم با پیگیری شرکت آبفا و نماینده مردم در مجلس تکمیل و بهره‌برداری شد.

فتاح کرمی به اقدامات صورت گرفته در شهرستان بروجن اشاره کرد و افزود: امسال با ‌سفر نایب رییس مجلس به بروجن، اعتبار لازم برای اجرای ۲۵ کیلومتر آسفالت معابر در شهرستان تامین شد که که هشت کیلومتر از این میزان در بخش چغاخور است.

وی اظهار داشت: مسکن مهر بلداجی نیز پس از ۱۲ سال پیگیری هنوز اجرایی نشده و ۲ ماه گذشته با واگذاری زمین توسط کشاورزان سند این زمین به نام اداره مسکن و شهرسازی اخذ ‌شد و تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی و ساخت مسکن مهربلداجی بعد ۱۲ سال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بخش بلداجی در زمینه کیفیت آب مشکل وجود ندارد، گفت: براساس نیاز و برآورد ۱۵ ساله ، مجوز حفر چاه اخذ شده است.

وی به احداث گلخانه و توسعه ان در سطح شهرستان و همچنین بخش بلداجی اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل آب بخش کشاورزی، توسعه کشت گلخانه در اولویت قرار دارد و امید است، با اتحاد، همدلی و هم‌افزایی کشت گلخانه در استان و شهرستان توسعه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، تصفیه‌خانه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بلداجی به عنوان سیزدهمین تصفیه‌خانه فاضلاب چهارمحال وبختیاری روز پنجشنبه با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نخستین روز از هفته دولت، بهره‌برداری و وارد مدار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha