اعضای کنست: بن‌گویر نماینده نژادپرست‌ترین کابینه تاریخ/ اسرائیل رژیمی آپارتایدی است

تهران-ایرنا- نمایندگان کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی به اظهارات وزیر امنیت داخلی این رژیم واکنش نشان داده و آن را نژادپرستانه و برخواسته از رژیم آپارتاید حاکم بر اسرائیل اعلام کردند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب تندروی «عوتسما یهودیت» در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست ساکن در کرانه باختری مهمتر از زندگی فلسطینی های این منطقه است.

وی از «یوآف گالانت» وزیر جنگ انتقاد کرد و گفت: من به نخست وزیر اعتماد دارم اما گالانت در مسیر اشتباه قرار دارد.

«احمد طیبی» از اعضای عرب کنست در پیامی توئیتری، اظهارات بن گویر را نژادپرستانه ارزیابی کرد و گفت: برای اولین بار، یک وزیر اسرائیلی در پخش زنده اعلام کرد که اسرائیل، رژیم آپارتاید مبتنی بر برتری یهودیان را (در سرزمین های اشغالی) اجرا می کند.

«کارین الحرار» از اعضای حزب «یش عتید» در کنست نیز درباره اظهارات ‌بن‌گویر نوشت وی نماینده نژادپرست ترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا، حضور تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی نه تنها ناآرامی در سرزمین های اشغالی را افزایش داده بلکه موجب انزوای بیشتر این رژیم در نظام بین الملل شده است.

متحدان غربی تل‌آویو از جمله واشنگتن خواستار اخراج تندروها از جمله بن گویر از کابینه شده اند، زیرا حضور وی را عامل تشویق جوانان فلسطینی به عضویت در گروه های مقاومت و در نتیجه تسریع روند فروپاشی این رژیم می دانند.

ارتش رژیم صهیونیستی و چپگرایان حاضر در کنست این رژیم نیز، با حضور جریان راست افراطی در کابینه مخالف هستند و آن را موجب به خطر افتادن موجودیت این رژیم اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha