سرعت مصرف انرژی از میزان تولید آن پیشی گرفته است + فیلم

یزد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با بیان اینکه دچار کسری انرژی هستیم، گفت: سرعت مصرف نهاده‌هایی چون آب، برق، گاز و دیگر انرژی‌ها از سرعت تولید آن پیشی گرفته است .

به گزارش ایرنا "مجید دهقانی زاده" روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات جدی ما نداشتن بهره‌وری یا بهره‌وری پایین است در حالیکه رقابت امروز دنیا در همین حوزه هست و این رقابت‌ها میلیمتری است.

وی بر نهادینه کردن بهره وری تاکید کرد و اظهار داشت: بهره وری طی ۱۰ سال گذشته در کشور ما صفر بوده و هر آنچه حاصل شده از طریق افزایش کمی نهاده های تولید بوده است.

وی رشد اقتصادی را در گروی ارائه راهکارهای بهره ورانه دانست و یادآور شد: قرار بود سالانه هشت درصد رشد اقتصادی ایجاد کنیم اما این امر محقق نشد و اکنون اگر تا ۱۰ سال اینده بطور متوسط هشت درصد رشد اقتصادی ایجاد کنیم تازه به ابتدای سال ۹۰ می رسیم که قرار بود در همین نقطه باشیم.

دهقانی زاده با بیان اینکه اگر رشد اقتصادی مثبت بالای پنج درصد را داشته باشیم میتوانیم آثار آن را در سفره های مردم ببینیم، تصریح کرد: نبود رشد اقتصادی و تورم باعث کوچک شدن سفره های مردم شده است.

ناترازی بودجه از دلایل شدت رشد تورم است/ سواد رفتار عاقلانه اقتصادی را به جامعه تزریق کنیم

وی شدت رشد تورم را از عدم رشد اقتصادی، بیشتر دانست و تاکید کرد: ایجاد تورم دلایل زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها ناترازی بودجه و خلق پول بدون پشتوانه است؛ تورم را نمی توان به صورت دستوری کنترل کرد و لذا رسانه ها باید در این زمینه آگاهی سازی کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد اضافه کرد: هیچ ملتی به دست دولتها خوشبخت مطلق یا بدبخت مطلق نمی شود و لازم است سواد رفتار عاقلانه اقتصادی را به جامعه تزریق کنیم.

وی با انتشار برخی آمارها که در آن استان یزد را گران ترین استان کشور معرفی کرده اشاره کرد و با بیان اینکه نمی توان بر آمار ایراد گرفت چون پاک کردن صورت مسئله است گفت: بالای ۹۰ درصد بودجه عمومی کشور صرف هزینه های جاری می شود که بخشی از آن حقوق کارکنان است .

وی با بیان اینکه این به معنی آن است که ۹۰ درصد هزینه کردیم اما فقط ۱۰ درصد فعالیت داشتیم، افزود: منابع بودجه عمومی دولت نفت و درآمدهای عمومی از جمله مالیات، درآمدهای گمرکی و مولد سازی اموال است .

دهقانی زاده اعتبارات عمرانی استان را بالای ۷۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: پارسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری ها کمک شد .

استاندار یزد بزودی خبری خوش از حوزه آب استان اعلام خواهد کرد

سرعت مصرف انرژی از میزان تولید آن پیشی گرفته است + فیلم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد به وضعیت ابرسانی به استان و برنامه های انتقال اب از حوزه خارج و داخل استان اشاره کرد و اظهار داشـت: استاندار یزد بزودی خبری خوش از وضعیت ابرسانی به این استان اعلام خواهد کرد .

وی به موضوع تامین اب شرب استان از منابع خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت: نباید تصور شود که انتقال اب، خوشبختی مطلق است و با حل آن همه مشکلات حل می شود؛ آب که وارد شود خواسته های جدید ایجاد میشود و جمعیت جدید می آید .

وی انتقال اب از خرسان سه و از دریا را دو طرح بزرگ ابرسانی در این استان معرفی کرد و مخزن سازی را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه دانست.

دهقانی زاده در ادامه به هزینه کرد درآمدهای معدنی استان اشاره کرد و تاکید نمود: پارسال ۱۷۰ میلیارد تومان از محل عوارض معدنی دریافت و برای امور زیرساختی به شهرها و دهیاری ها تزریق شد ضمن آنکه سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان از محل یک درصد درآمد معادن به استان تزریق گردید.

به گفته وی همچنین طی ۲ سال اخیر ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی راههای روستایی و شهری در این استان شد.

۳۰ درصد تورم استان یزد ناشی از اجاره بهاست

معاون آمار و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم به موضوع تورم در استان و معرفی یزد بعنوان گران ترین استان کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تورم با گرانی تفاوت دارد، افزود: ۳۰ درصد تورم استان یزد ناشی از اجاره بهای منازل است.

جعفر رحمانی افزود: پیشتر تورم اجاره بها در استان یزد پایین تر از کشور بود ولی طی ۱۸ ماه گذشته این رقم در استان از رقم کشوری پیشی گرفته است؛ رشد خانوارها در یزد سالانه ۲.۳ و در کشور ۱.۸ درصد است .

افزایش آمار بیمه‌شدگان غیربومی تامین اجتماعی یزد/ کاهش نرخ تورم در استان

سرعت مصرف انرژی از میزان تولید آن پیشی گرفته است + فیلم

وی همچنین به مهاجرپذیر بودن استان و توجه به آمار غیربومی‌ها در میان بیمه شدگان تامین اجتماعی هم اشاره کرد و یادآور شد: آمار بیمه شدگان غیربومی استان در سال ۹۶ ، ۶۰ هزار نفر بود که در سال ۱۴۰۱ به ۹۷ هزار نفر رسید که ۱۴ هزار نفر آنها طی ۶ ماه اضافه شد.

وی همچنین به نرخ بیکاری در استان یزد اشاره کرد و گفت: این نرخ در سال ۹۸، ۱۳.۲ درصد، در سال ۹۹، ۱۱ درصد، در سال ۱۴۰۰ به ۱۱.۸ درصد ، در سال ۱۴۰۱ به ۹.۲ و در بهار امسال به ۷.۲ رسید.

رحمانی به کنترل نرخ بیکاری زنان استان هم گریزی زد و افزود: این نرخ در بهار امسال به ۲.۳ درصد رسید در حالیکه رقم پیش از آن ۲۵ تا ۳۱.۶ درصد ثبت شده بود.

استان یزد حدود ۶۰۰ پروژه نیمه تمام دارد/ ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوبات سفرهای رییس جمهور

معاون هماهنگی و برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم با بیان اینکه حدود ۶۰۰ پروژه نیمه تمام احداثی و توسعه ای در استان داریم، یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان را ۱۵۴ مصوبه با ۵۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد که از منابع دولتی و تسهیلات تامین میشود.

وی همچنین مصوبات دور دوم سفر را ۶۸ پروژه با اعتبار ۴۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بخشی از ان از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه تامین میشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha