۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85208963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس نظام پزشکی کرج: درآمد پزشکان عمومی کافی نیست 

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85208963
رییس نظام پزشکی کرج:  درآمد پزشکان عمومی کافی نیست 

کرج – ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی کرج با اشاره به اقدامات تحسین برانگیز مدافعان سلامت و جامعه پزشکی کشور از مسوولان خواست به دغدغه های مالی این قشر به ویژه پزشکان عمومی با درآمد ناکافی توجه بیشتری کنند. 

دکتر "عبدالرسول صداقت " روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه می دانند که با فداکاری مدافعان سلامت و جوانان دانشمند کشور، ویروس منحوس کرونا به عقب رانده شد.
وی ادامه داد: امروز بررسی های میدانی نشان می دهد که میزان دریافتی بیشتر پزشکان عمومی کشور ماهانه کمتر از ۲۵۰ میلیون ریال است و این امر بر نگرانی ها افزوده است.
صداقت با اشاره به پدیده مهاجرت بخشی از جامعه پزشکی گفت : نباید بگذاریم نخبگان جامعه سلامت که جامعه هزینه فراوانی پای تحصیل آنها پرداخت کرده به سادگی از کشور خارج شوند.
رییس سازمان نظام پزشکی کرج اظهار کرد: امروز بسیاری از کشورها آماده پذیرش پزشکان ایرانی با پرداخت هزینه های بالا هستند که خروج این سرمایه ها نگران کننده است .
وی تاکید کرد: انتظار می رود دولت سیزدهم با حمایت خود از جامعه پزشکی و مدافعان سلامت ، نگرانی ها را از بابت مهاجرت این قشر را برطرف کند.
رییس سازمان نظام پزشکی کرج با بیان اینکه پدیده مهاجرت نخبگان فقط مربوط به دوره کنونی نیست ، گفت : این موضوع به مسوولان فرادستی منعکس کرده ایم و امیدواریم بتوانیم از خدمات فرزندان ایران زمین برای ارتقای بیشتر شاخص های سلامت بیش از پیش استفاده کنیم .
وی اظهار افزود:: جامعه پزشکی کشور در اوج شیوع بیماری کووید۱۹ با تمام وجود پای کار آمد و شهدای گرانقدری تقدیم سلامتی ملت ایران کرد.
صداقت با یادآوری این نکته که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ، بخش عمده پزشکان مراکز درمانی کشور و البرز ، افراد خارجی از کشورهای هند و بنگلادش بودند، گفت : امروز به برکت پیروزی انقلاب شاهد شکوفایی استعدادها و تامین نیروی انسانی متخصص در داخل کشور هستیم و باید این سرمایه های انسانی را حفظ کنیم .
صداقت تاکید کرد: اگر جامعه پزشکی وظیفه خود را خوب انجام دهد به طور قطع شاخص های سلامت افزایش می یابد
رییس سازمان نظام پزشکی کرج گفت : برگزاری دوره های بازآموزی و آشنایی با قوانین و مقررات حوزه پزشکی یکی از مهمترین اقداماتی است که در این شهرستان برای جامعه پزشکی دنبال می شود.
وی یادآور شد: اکنون در کرج ۶ هزار و ۵۰۰ عضو داریم که از این تعداد ۲ هزارو ۱۰۰ نفر پزشک عمومی و مابقی پزشکان متخصص و سایر رشته های پزشکی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha