۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85208983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح  آماده سازی روستاهای البرز برای رونق گردشگری آغاز شد

کرج – ایرنا- رییس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به اهمیت بهره مندی از ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم اعلام کرد: طرح آماده سازی روستاها برای رونق گردشگری در این استان آغاز شده است.

"علیرضا قره حسنلو" روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در کرج گفت: بر همین اساس مقرر شد تا آسفالت رایگان در اختیار روستاهای البرز قرار گیرد ضمن آنکه بنیاد مسکن نسبت به زیباسازی این مناطق اهتمام خواهد داشت.
وی اظهار کرد: امروز استان البرز دارای موقعیت های بکر و زیبا مانند شهرستان های طالقان و اشتهارد در عرصه گردشگری است که تامین امکانات با کمک دستگاه های مسوول می تواند رونق و شکوفایی روستاها را تضمین کند.
قره حسنلو با اشاره به برخی مشکلات در حوزه آب و برق استان البرز گفت: تلاش ها بر این است تا با همکاری دستگاه های اجرایی این مشکلات به کمترین سطح خود برسد.
رییس شورای اسلامی استان البرز در ادامه از راه اندازی مرکز نیکوکاری شوراهای استان خبر داد و گفت: با کمک این مرکز خدمات لازم به مناطق محروم ارائه می شود.
وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه با سپاه امام حسن مجتبی (ع) بخشی از پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی در روستاها و شهرهای استان توسط سپاه و بسیج انجام خواهد شد.
"محمد مهرزاد" نایب رییس شورای اسلامی استان البرز نیز در این نشست گفت: امروز کم آبی در فردیس، گرمدره، محمد شهر و ماهدشت از مهمترین دغدغه های مردم است.
وی ادامه داد: بر همین اساس پیگیری های لازم از طریق دستگاه های اجرایی صورت گرفته تا بتوان این دغدغه را در کمترین زمان ممکن برطرف کرد.
مهرزاد اظهار کرد: یکی از مشکلات استان البرز گره های ترافیکی در جنوب استان است که امیدواریم با احداث آزاد راه جنوبی البرز شاهد گشایش این گره ها باشیم.
وی از نبود ایستگاه های آتش نشانی در تعدادی از شهرهای استان البرز به عنوان مشکل دیگر نام برد و گفت: انتظار می رود وزارت کشور در این بخش بسته های حمایتی برای ۱۷ شهر البرز تعریف کند.

"سعید فلاح پور" رییس شورای اسلامی شهرستان ساوجبلاغ نیز در این نشست با اشاره به نبود سند آمایش در برخی از شهرستان های استان البرز اظهارکرد: نبود سند آمایش شهرهای استان را به سمت حاشیه نشینی بیشتر سوق می دهد.

وی ادامه داد: برخی مناطق استان مانند شهرستان ساوجبلاغ که روستاهای آن هدف گردشگری است با توجه به همسایگی با پایتخت برخی سازندگان اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می کنند که اگر این رویه تا ۱۰ سال آینده ادامه داشته باشد دیگر زمینی برای باغات و کشاورزی باقی نخواهد ماند.

استان البرز دارای ۳۰۰ روستا است که بخشی از آنها هدف گردشگری است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha