۵۶ طرح راهداری استان همدان در هفته دولت آماده افتتاح شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت، عملیات اجرایی و بهره برداری از ۵۶ طرح با اعتبار ۴۵۸ میلیارد تومان انجام می شود.

مهرداد آهکی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۵۴ طرح عمرانی با اعتبارات دولتی و ۲ طرح نیز با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق بخش خصوصی و خیران اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نصب و راه اندازی ۳۱ سامانه ثبت تخلفات سرعت از مهم‌ترین طرح‌های این هفته است، اظهار داشت: برای نصب و راه اندازی این سامانه‌ها در سطح مسیرهای ارتباطی استان، ۳۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: در هفته دولت فعالیت یک مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان آغاز می‌شود.

آهکی اضافه کرد: مجتمع خدماتی رفاهی ارگ در مسیر ملایر - اراک قرار دارد و برای ساخت آن از محل کمک‌های بلاعوض، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و از طرف سرمایه گذار بخش خصوصی ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه صرف شده است.

وی همچنین روکش آسفالت مسیرهای ارتباطی استان به طول ۷۹ کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی هریرز و پریان ملایر و اکبرآباد نهاوند را از جمله طرح های هفته دولت برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی ساخت راه‌های روستایی آق تپه و قبان قلی شهرستان همدان، گولوند ملایر و علی آباد- امین آباد شهرستان نهاوند، بهسازی پل حاجی آباد شهرستان ملایر، اجرای روشنایی تونل تویسرکان، تعریض محور ملایر-قوزان و اصلاح طرح هندسی تقاطع گذرکجین شهرستان اسدآباد از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته دولت به شمار می رود.

آهکی با بیان اینکه آشکارسازی نقاط دارای تصادف در راه‌های استان از دیگر طرح‌ها است، خاطرنشان کرد: ۵۲ نقطه پرتصادف استان به تازگی آشکارسازی شده‌اند که با تامین اعتبار، عملیات اجرایی رفع آنها به زودی آغاز خواهد شد.

این مسوول همچنین در ادامه به برنامه های این اداره کل در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان کار انتقال زوار اربعین را انجام می دهد و در این زمینه تدابیر و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha