۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85209268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۷ طرح آموزشی لرستان در حال احداث است

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبر: 85209268
۱۸۷ طرح آموزشی لرستان در حال احداث است

خرم آباد – ایرنا –مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس در این استان در حال احداث است.

به گزارش ایرنا، یونس بهاروند ایرانیا" روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان با حضور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در لرستان براساس شناسنامه مدارس ۵۰ درصد مدارس استان مستحکم ، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی افزود: یکی از چالش های این استان در حوزه مدارس انباشت فضاهای تخریبی و نیازمند بازسازی است که این مدارس یکی از مشکلات پیش روی فضای تعلیم و تربیت لرستان به شمار می رود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تاکید کرد: اکنون ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس در حال احداث هستند و تلاش می شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح ها تکمیل و بهره برداری شوند.

بهاروند ایرانیا با اشاره به برکات طرح شهید " پناهی" در لرستان عنوان کرد: این طرح در مناطق محروم و روستایی استان اجرا می شود که جایگزین مدارس کانکسی می شوند و لرستان با ۱۶۸ طرح شهید "پناهی" دومین استان در راستای اجرای این طرح است.

وی گفت: از مجموع این طرح ها ۱۰۱ طرح در دست اجراست که تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۷۷ طرح تحویل آموزش و پرورش می شود و تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۱۰۰ طرح در ۱۰۰ روستای استان غیر از دیگر طرح های عادی بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: ۲۴۴ کلاس درس نیز در قالب ۷۶ طرح نیز تا آغاز سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ مدرسه سنگی در استان وجود دارد، عنوان کرد: همچنین برای احداث سالن های چندمنظوره نیز این استان نیازمند توجه ویژه است و ۳۰۰ مدرسه استان نیازمند تخریب و بهسازی سرویس های بهداشتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha