وزیر آموزش و پرورش: ماندگاری معلمان در چند استان کشور پایین است

خرم آباد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ ماندگاری معلمان در چند استان کشور پایین است که به تصمیم سازمان اداری و استخدامی کشور و به منظور حفظ ماندگاری نیروها، کدهای استخدامی مکانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "رضامراد صحرایی" روز پنجشنبه در سفر به دلفان، در جمع مردم این شهرستان در مصلی شهر، با اشاره به بحث نقل و انتقالات و ماندگاری پایین معلمان در شهرهای برخی استان ها همچون تهران و سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در حال حاضر نقل و انتقالات معلمان تنها در موارد خاص و حاد و از طریق جایگزینی پیگیری می شود.

وی درخصوص نیروهای نهضتی و خرید خدمتی، گفت: نمایندگان مجلس طرحی تصویب کرده اند که هیچ نیرویی جذب نشود ، مگر از طریق استخدام اما در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده نیروهای خرید خدمت و نهضتی که از استخدام جا مانده اند ، تعیین تکلیف شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به در حال بازنشسته شدن ۸۴ هزار نفر معلم در کشور، عنوان کرد: از سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست ۸۴ هزار مجوز استخدام جدید داشتیم که علیرغم تلاش های بسیار تنها توانستیم مجوز جذب ۵۷ هزار نفر نیرو را بگیریم و در تلاش هستیم که این معلمان در حال بازنشستگی را تا یک سال دیگر نگهداری کنیم تا کلاس های درس خالی از معلم نشود.

وزیر آموزش و پرورش: ماندگاری معلمان در چند استان کشور پایین است

صحرایی اظهار کرد: مهمترین دغدغه ما در خصوص شهرستان دلفان رفع مشکل بیکاری و بالفعل کردن ظرفیت های کشاورزی و گردشگری این شهرستان است.

صحرایی عنوان کرد: ساخت یک هنرستان بزرگ برای شهرستان دلفان در شورای آموزش و پرورش استان تصویب و امروز رسما کلنگ احداث آن به زمین زده شد و تلاش می شود در کمترین زمان ممکن احداث شود.

وی ادامه داد: در شهرستان دلفان فضاهای آموزشی خالی زیادی وجود دارد که باید به مدارس خوب و بزرگ تبدیل شوند و پیگیری این امر در دستور کار است.

وی با اشاره به کانون پرورش فکری این شهرستان، تصریح کرد: متاسفانه کانون پرورش فکری این شهرستان مدت های مدیدی است که نیمه کاره رها شده و با پیگیری های انجام شده، رییس کانون پرورش فکری کشور اعتبار مورد نیاز این طرح را تامین کرده و تا پایان سال ۱۴۰۲ باید آماده بهره برداری شود.

وزیر آموزش و پرورش: ماندگاری معلمان در چند استان کشور پایین است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به احصای تجهیزات مورد نیاز مدارس این شهرستان، افزود: با رایزنی های انجام شده با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، تجهیزات مورد نیاز این مدارس تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دلفان تعداد ۱۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز وجود دارد، تصریح کرد: امسال تمامی این کانکس ها برچیده و مدارس جدید برای این دانش آموزان احداث خواهد شد و در گام بعدی هم کانکس های کمتر از ۱۰ نفر دانش آموز برچیده خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر احداث زمین چمن برای مدارس شهرستان دلفان، گفت: دانش آموزان باید بتوانند از فضای زمین چمن بهره ببرند که در این راستا برای مدارس بالای ۳۰۰ نفر دانش آموز دخترانه و پسرانه تا پایان سال ۱۴۰۲ و قبل از شروع سال تحصیلی آینده، زمین های چمن احداث و برای دانش آموزان قابل استفاده می شود.

وی درخصوص مدارس شبانه روزی، افزود: به دلیل نبود منابع و سیاست های غلط دولت قبلی این مدارس تعطیل شدند که باید همه آنها را مجدد به چرخه آموزش بازگردانیم.

صحرایی در خصوص درمانگاه فرهنگیان نورآباد، گفت: در سفر بعدی این درمانگاه افتتاح و تجهیزات آن تامین خواهد شد.

وی درخصوص مسکن فرهنگیان، تصریح کرد: مسکن فرهنگیان مطالبه ای جدی است که نیاز به حمایت دولت دارد و ۲ هفته دیگر با وزیر مسکن در این خصوص نشستی خواهیم داشت و پیگیری جدی در این زمینه انجام خواهیم داد.

صحرایی در خصوص کلاس های مختلط در برخی مدارس مناطق محروم دلفان، گفت: متاسفانه این موضوع اوج بی تدبیری است که کلاس و معلم مازاد داشته باشیم اما کلاس ها مختلط برگزار شوند، این موضوع در کشور تنها در برخی مدارس استان لرستان و ایلام مشاهده شده که باید نرم کلاس ها پایین آورده و از معلمان کلاس های دیگر برای آموزش این دانش آموزان استفاده شود.

وی با بیان اینکه این پدیده به عنوان "تعطیلی کمبود مازاد هم زمان"، شناخته می شود، تصریح کرد: کسی که نیروی آموزش و پروش است باید در جایی کار کند که آموزش و پروش تعیین می کند و این مسئله ای است که نیاز به تدبیر و واقع بینی دارد.

وزیر آموزش و پرورش: ماندگاری معلمان در چند استان کشور پایین است

در این دیدار، امام جمعه نورآباد، نماینده سلسله و دلفان در مجلس و فرماندار دلفان با اشاره به محرومیت های دلفان، خواستار توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به حل مشکلات این شهرستان و احداث خانه معلم، درمانگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و برچیده شدن مدارس کانکسی از وزیر آموزش و پرورش شدند.

"رضا مراد صحرایی" وزیر آموزش و پرورش؛ صبح چهارشنبه در سفر به استان لرستان با جمعی از فرهنگیان دیدار کرد. افتتاح چند پروژه آموزشی به مناسبت هفته دولت و شرکت در شورای آموزش و پرورش از برنامه‌های سفر دو روزه وزیر آموزش و پرورش به استان لرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha