۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85209451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری ۹۴ درصد نشست های دادرسی مازندران با حضور مجازی مددجویان

نوشهر - ایرنا- رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اجرای دقیق سند تحول قضایی گفت: در همین راستا، ۹۴ درصد نشست های دادرسی در این استان با حضور مجازی مددجوان برگزار می شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در جمع کارکنان دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف شهرستان نوشهر کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها، رفع اطاله دادرسی، اتقان آرا، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و افزایش صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها را مهمترین برنامه‌های این نهاد برشمرد.

اکبری با اشاره به برنامه تحول و تعالی قوه قضاییه افزود: سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها به منظور تحقق عدالت، ارتقای امنیت و احقاق حق همواره مورد تاکید دستگاه قضایی مازندران بوده است و همکاران دادگستری استان بر این مساله اهتمام ویژه ای دارند.
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه آمار اطاله دادرسی در محاکم قضایی استان کاهش قابل توجهی داشته است، ادامه داد: هزینه های دادرسی نیز به لحاظ الکترونیکی شدن پرونده ها و ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی کاهش یافته است.
وی با اشاره به رصد دقیق پرونده های مهم، رسیدگی ویژه به پرونده های مُسِن و معوق را در دستور کار دادگستری مازندران عنوان کرد و افزود: اجرای سریع و بهنگام احکام صادره مورد تاکید و توجه دستگاه قضایی استان است.

وی اظهارداشت: بازدیدهای مسوولان قضایی استان در راستای نظارت بر عملکرد حوزه‌های قضایی و به منظور پیگیری و رفع مشکلات آن‌ها و همچنین تاکید بر اجرای دقیق سند تحول قضایی و حرکت در راستای این برنامه اساسی و تحولی انجام می شود.

اکبری در ادامه دستورات لازم در راستای رفع مشکلات اداری کارکنان را صادر و بر اجرای دقیق برنامه‌های تدوین شده و سند تحول قضایی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران در سفر یکروزه خود به نوشهر با آیت الله محمود مشایخ امام جمعه نوشهر دیدار کرد و گفت : سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها به منظور تحقق عدالت، ارتقای امنیت و احقاق حق مورد تاکید ویژه دستگاه قضایی مازندران است.

برگزاری ۹۴ درصد نشست های دادرسی مازندران با حضور مجازی مددجویان
امام جمعه شهرستان نوشهر در این دیدار از عملکرد دستگاه قضایی استان و شهرستان در راستای خدمات رسانی شایسته به مردم تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بعد از بازدید از زندان نوشهر به درخواست های مددجویان این زندان رسیدگی کرد.

اکبری ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع سخنان آنها، دستورات لازم را در راستای درخواست های مطروحه و پیگیری مشکلات آنها صادر کرد و گفت : توجه ویژه به حقوق زندانیان و فراهم بودن شرایط دادرسی عادلانه برای مددجویان ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha