یک هزار نیروی‌ کادر درمان در مرزها به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند

آبادان - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی کادر درمان در مرزها جهت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: یک هزار پزشک، پرستار و بهداشت با حضور در مرزهای مشرف به کربلا خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین‌اللهی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه افزود: با توجه به تجربه سال‌های گذشته پیش بینی‌های لازم برای ارائه خدمات رسانی به زائران اربعین تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا بیمارستان بسیار مجهز شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی شلمچه راه اندازی شد و در حال خدمات رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی است.

وزیر بهداشت و درمان گفت: همچنین مرکز درمانی مجهز در مرز مهران نیز به زائران خدمات رسانی می‌کند.

عین‌الهی بیان کرد: در تمامی مرزها آمادگی خوبی برای خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و یک هزار پزشک، پرستار و نیروی بهداشت در این مرزها برای خدمت به زائران در مرزها مستقر هستند.

وی افزود: نیروهای اورژانس به همراه آمبولانس از استان‌های مختلف در مرز شلمچه حضور دارند ضمن اینکه اتوبوس آمبولانس نیز با داشتن امکانات دارویی، اکسیژن و وسایل سرمایشی به صورت سیار در این مرز مشغول ارائه خدمات هستند.

وزیر بهداشت و درمان خواستار مدیریت سفر توسط زائران شد و گفت: به زائران توصیه می‌کنیم حتی الامکان در روز پیاده روی نکنند و در ساعاتی که شدت گرما کمتر است به این کار بپردازند.

عین‌الهی اظهار کرد: زائران در صورت احساس خستگی حتما در موکب‌ها و استراحت‌گاه‌ها به استراحت بپردازند و نوشیدن مداوم آب را فراموش نکنند.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع شده و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha