گام‌های دولت برای زدودن غبار محرومیت از چهره روستاهای فارس

شیراز _ایرنا _در کنار توجه به مباحث مهمی همچون آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی و توسعه شبکه ارتباطی در روستاها، یکی از موارد مهمی که مورد تاکید دولتمردان قرار گرفته بهبود وضعیت شبکه ارتباطی راه روستایی و بهسازی و ایمن سازی این محورها است.

به گزارش ایرنا با شروع به کار دولت سیزدهم، متولیان امر در استان فارس، ساخت و بهسازی سه هزار کیلومتر راه روستایی را با هدف زدودن غبار محرومیت از چهره روستاهای استان در دستور کار خود قرار دادند.

استان فارس با دارا بودن حدود ۲۱ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراهی، بیشترین طول راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین ۱۱ هزار کیلومتر از راه های استان را راه های روستایی تشکیل می دهند که از این میزان ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آسفالته، ۸۰۰ کیلومتر راه شوسه و سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه خاکی است.

گام‌های دولت برای زدودن غبار محرومیت از چهره روستاهای فارس

بهسازی ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در فارس
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، توجه به مناطق محروم و روستایی را از سیاست‌های اصلی دولت مردمی سیزدهم برشمرد و گفت: بر این اساس، از ابتدای شروع فعالیت این دولت تاکنون، ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در این استان بهسازی و احداث شده است.

علیرضا راستیار در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت و ۱۲۰ کیلومتر نیز احداث شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان در روستاها و مناطق روستایی زندگی می کنند، بهسازی این جاده ها به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در محورهای روستایی کمک بسیاری می کند.

او اظهار کرد: در استان فارس به ویژه در برخی راه‌های روستایی که به شهرها و باغ شهرها منتهی می شود، در روزهای تعطیل با توجه به افزایش تردد در این محورها تصادفات و تلفات نیز افزایش می یابد که بهسازی راه های روستایی موجب اصلاح این روند می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: امسال ۷۷ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در حوزه راه‌های روستایی استان در حال اجرا است و پیش بینی می‌شود که بخشی از این پروژه ها امسال به بهره برداری برسد.

راستیار افزود: برای احداث راه آسفالته روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه دسترسی در سطح ۱۵۵ روستای استان به طول تقریبی ۷۰۰ کیلومتر حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و علاوه بر این برای اجرای روکش آسفالت و نگهداری یک هزار کیلومتر راه روستایی دیگر نیز ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد که می کوشیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز را در سفر دوم رئیس جمهور به استان تامین کنیم.

وی اظهار کرد: در مجموع از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت، لکه گیری، بهسازی و درزگیری در راههای شریانی اصلی و فرعی استان انجام شده و ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز خط کشی راههای استان انجام شده است.

او ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راهداری این اداره کل می توان به ایمن سازی ۱۷ هزار کیلومتر شبکه راههای استان، احداث و مقاوم سازی ۴۱۳ دستگاه ابنیه فنی راههای استان و احداث و توسعه چهار دستگاه پل اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha