۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85209761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ایلام: ۹۵۰ میلیارد ریال برای جاده چمسرخ دهلران هزینه می‌شود

ایلام - ایرنا - نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتباری افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال برای جاده چمسرخ هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد علیزاده روز جمعه در آئین کلنگ زنی عملیات اجرایی جاده چمسرخ دهلران با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: پروژه چمسرخ به حاضر میل که دو بخش زرین آباد و سراب میمه را به شهرستان وصل می کند یکی از مطالبات به حق مردم است که نقش موثری در کاهش مسافت دهلران به ایلام را دارد.

وی افزود: پروژه سال ۸۱ شروع و تا کنون کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اواخر سال ۹۹ با پیگیری ها متوجه شدم در ردیف ملی و استانی اعتباری ندارد و با تلاش به بودجه ۱۴۰۰ اضافه شد و در سال ۱۴۰۱ مجوز ماده ۲۳ آن گرفته شد.

نماینده حوزه جنوب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 2 و نیم کیلومتر آن با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی نفت و وزارت راه و شهر سازی تامین اعتبار و امروز کلنگ زنی شد.

وی گفت: مجوز ماده ۵۶ آن علی رغم زیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را گرفته ایم و بانک تجارت و موافقت اصولی ان انجام و دو نوبت فراخوان داده شد و ۵۰۰ میلیارد تومان بانک تجارت از محل ماده ۵۶ اخذ کرده و معادل آن هم وزارت راه و شهرسازی کمک می کند تا روند پروژه تسریع شود.

علیزاده بیان کرد:در صورت تحقق اعتبار ماده ۵۶ قطعه دیگری از این مسیر با انجام فرآیندهای قانونی شروع بکار می کند و امیدواریم با این کارها روند پروژه سرعت گیرد

وی از پیگیری ها و تلاش استاندار و معاونین و مدیر کل راه و شهرسازی و فرماندار ویژه دهلران برای این پروژه قدر دانی می شود

فرماندار ویژه دهلران هم با تبریک هفته دولت گفت: مسیر ۶۳ کیلومتری جاده چم سرخ به حاضر میل _ دهلران در سال ۸۱ کلنگ آن به زمین زده شد و با گذشت تقریبا ۲۱ سال تنها ۲۵ در صد پیشرفت فیزیکی دارد .

لطیف صادقی افزود:از این مسیر از سمت زرین ۱۲ کیلو متر آن آسفالت و ۶ کیلو متر آن در مرحله بیس است که بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال بر آن هزینه شده است.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به اینکه در کل این مسیر اقداماتی انجام شده. است، افزود: تنها از کیلومتر ۳۰ تا ۳۶ هیچ اقدامی انجام نگرفته و از سمت دهلران هم در سال ۱۳۹۲ توسط شرکت جهاد نصر مقداری عملیات خاکی انجام گرفت که این مدت ۱۰ سال است همچنان بلاتکلیف است و امروز به همت دولت و با پیگیری استاندار محترم، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و راه و شهرسازی دو و نیم کیلو متر آن از سمت دهلران به پیمانکار واگذار شده است.

وی گفت: برای این مقدار ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه می شود که امروز عملیات آن شروع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha