احداث شهر فرودگاهی مشهد با تعیین «جهت باند» عملیاتی می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی طرح شهر فرودگاهی مشهد با مشخص شدن «جهت باند» که مراحل نهایی را می‌گذارند، توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

جواد خدایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پارامتر باد و تعیین جهت باند از مهمترین دغدغه‌های اجرای طرح شهر فرودگاهی مشهد است.

وی بیان کرد: طرح شهر فرودگاهی مشهد در سال ١٣٩١ در هیات وزیران مصوب شد اما تا دولت سیزدهم این طرح متوقف بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: طرح شهر فرودگاهی مشهد در سفر رییس جمهور به این استان در دستور قرار گرفت و اکنون مطالعات اجرای آن مراحل پایانی را می گذارند.

وی ادامه داد: وجود ایستگاه هواشناسی از مهمترین الزامات این طرح است که این ایستگاه از حدود سه ماه قبل مستقر شده و مطالعات تکمیلی پارامتر باد و جهت باند توسط پژوهشگاه هواشناسی کشور در دست مطالعه است.

خدایی در بخشی از سخنانش پیرامون انتقال زندان مشهد نیز گفت: حدود ٩ زندان در استان خراسان رضوی باید منتقل شوند که عدم تامین منابع مالی از مشکلات جدی برای عملیاتی شدن این اقدام است.

وی افزود: انتقال تعدادی از زندانهای اولویت دار مانند زندانهای تایباد و تربت جام تا دهه فجر امسال انجام می شود، اما در انتقال زندان مشهد دغدغه هایی وجود دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان داشت: جابجایی زندان مشهد به صورت مرحله به مرحله پیگیری و تلاش می شود تا پایان دولت مردمی یک بخش از این طرح عملیاتی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha