دولت مردمی منافع ملی را در هر قالبی تامین خواهد کرد

قم- ایرنا- وزیر دادگستری، دیپلماسی اثربخش با کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای همسایه را جزو دستاوردهای مهم دولت یاد کرد و گفت: عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای مانند شانگهای، بریکس‌ و آزادسازی پول‌های همه نشان از دیپلماسی فعال دولت‌ و تامین منافع مردم در هر قالبی با حفظ حکمت، عزت و استقلال ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین حسین رحیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: دولت با تمام توان تلاش می‌کند تا کشور را در بهترین شکل اداره کند، دولت و شخص رییس جمهوری در خصوص مشکل معیشت و زندگی روزمره مردم دغدغه شبانه روزی دارد.

وزیر دادگستری اضافه کرد: دولت مردمی به این معتقد است که اداره مطلوب کشور و حل مشکلات معیشتی و جاری مردم، در حفظ و تعمیق ارزش‌های دینی و تحقق اهداف انقلاب تاثیرگذار است.

رحیمی گفت: با اقدامات انجام شده در سطح دو وزارتخانه صمت و دادگستری شاهد تثبیت بازار و جلوگیری از گران‌فروشی خواهیم بود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه طرحی برای صدور سند تک برگ برای اراضی کشور گنجانده شده است، گفت: خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم از ۵ میلیون تن در دولت قبل به ۱۰ میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات موفق دولت در تامین و افزایش ظرفیت برق، بیان داشت: بیش از ۷ هزار مگاوات طی دو سال اخیر تولید برق کشور افزایش پیدا کرده است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه سفرهای استانی رییس جمهور یک اقدام بسیار مهم دولت سیزدهم است، اضافه کرد: نشستن پشت میز با حضور میدانی در مناطق دور و نزدیک، دو روحیه و رویکرد متفاوت است.

وی با اشاره به برنامه دولت در تولید مسکن، عنوان کرد: در سطح استان قم هفته آینده یکهزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت بر داشتن پیوست‌های فرهنگی و دینی در طرح‌های توسعه ای شهر قم، تاکید دارد، ادامه داد: از بین بیش از ۷۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در قم برای بیش از ۳۵ هزار نفر تامین زمین شده و برای بقیه نیز به زودی اختصاص واحد صورت خواهد گرفت.

رحیمی با بیان اینکه تعامل و همکاری مطلوبی بین قوای سه‌گانه وجود دارد، ادامه داد: در هیچ دوره‌ای شاهد این حجم از تعامل و همدلی بین دولت و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نبوده‌ایم.

رحیمی با بیان اینکه مرجع ملی رسیدگی‌ به امور کودکان بر عهده قوه قضاییه است، یادآور شد: تلاش ما در دولت بر این است تا نسبت به رسیدگی به وضعیت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست توجه لازم صورت بگیرد و در همین خصوص با اصلاح برخی از آیین نامه ها امکان فرزندخواندگی موقت در کشور فراهم شده است.

رحیمی گفت: در همین خصوص مجتمع‌های «شوق زندگی» برای واگذاری موقت ۱۰ هزار کودک بی سرپرست راه‌اندازی خواهد شد تا امکان پرورش و تربیت آنها در خارج از فضای بهزیستی مهیا شود.

وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت اجرای الزامی شدن اموال غیرمنقول، خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فاقد اعتبار شدن معامله‌های غیررسمی و نهایی شدن قانون در دست بررسی مرتبط با این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردم از دست کلاهبرداران خلاص خواهند شد، بخش بزرگی از کلاه‌برداری‌های جاری کشور بخاطر سپری نکردن روال قانونی معاملات و ثبت سند رسمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha