فرماندار: مراغه طی دولت سیزدهم در مسیر پیشرفت قرار گرفت

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه وضع طرح‌های عمرانی و زیرساختی آماده افتتاح از سال گذشته مطلوب‌تر است، گفت: شهرستان در دولت سیزدهم در مسیر توسعه قرار گرفت و حجم قابل توجهی از طرح‌ها نیز دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش ایرنا «داود اسدیان» صبح روز جمعه در دیدار جمعی از مسئولان اجرایی با امام جمعه شهرستان افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و با پیگیری شهرستانی و استانی، اعتبارات آنها تامین شد تا به بخشی از مطالبه‌های دیرینه اهالی جامه عمل پوشانده شود.

وی با بیان اینکه تکمیل آزادراه مراغه – هشترود به عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبه‌های مردم شهرستان، مسیر پیشرفت فیزیکی را طی می‌کند، اضافه کرد: این طرح ملی در سال جاری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و عملیات اجرایی آن از محل ایستگاه مرکز تحقیقات دیم تا پنج کیلومتر مانده به شهر نظرکهریزی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ کیلومتر از این آزادراه به زودی زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد، اظهار کرد: عملیات خط‌کشی و نصب گاردریل در این مسیر ۳۵ کیلومتری نیز در اسرع وقت انجام می‌شود و امیدواریم در دور سوم سفر رییس‌جمهور محترم به استان، بخش قابل توجهی از این طرح افتتاح شود.

فرماندار مراغه به طرح‌های آماده افتتاح شهرستان در روزهای جاری اشاره و بیان کرد: هفت طرح حوزه راهداری شامل زیرگذر داش‌آتان، پل کهجوق، پل تازه‌کند، تثبیت زیرسازی و روکش آسفالت ورودی مراغه، روکش آسفالت محور گل‌تپه و آغبلاغ فتوحی- پل چکان - پل خطب از جمله این طرح‌هاست.

«اسدیان» افزود: ۱۲ طرح مخابراتی شامل نصب و راه‌اندازی سایت تلفن همراه، ارتقای پهنای باند سایت «بی تی اس»، ارتقای تکنولوژی سایت «بی تی اس»، توسعه سیستم انتقال و تغییر تکنولوژی از کابل مسی به رادیو در روستاها نیز با ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده افتتاح است.

وی بیان کرد: هفت طرح برق‌رسانی با ۲۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شامل نصب دستگاه جهت تقویت ولتاژ روستاهای مسیر داش‌آتان و توسعه شبکه فشار ضعیف شهری و روستایی به طول چهار هزار و ۵۰۰ متر نیز در روزهای پیش‌رو افتتاح می‌شود.

به گفته «اسدیان» از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در این بخش می‌توان به اصلاح شبکه روستای قلعه‌خالصه، اصلاح شبکه شهری خیابان شهید اکرمی، برقرسانی به ۱۰۰ بلوک آپارتمانی و جابجایی تیرهای برق در معابر روستایی اشاره کرد.

فرماندار مراغه همچنین بیان کرد: در روزهای پیش‌رو شبکه فاضلاب به طول ۲.۵ کیلومتر و شبکه آب به طول ۲ کیلومتر در بلوار طبیعت با هشت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده و علاوه بر آن عملیات اجرایی شبکه آب بلوار پروفسور قنادی جهت تقویت فشار شبکه آب عشرت‌آباد بالا نیز به طول یکهزار و ۳۰۰ متر آغاز می‌شود.

وی به طرح گازرسانی به ۶ روستای «ممه شیر»، «آغجه مشهد»، «قویون قشلاقی»، «باغ یری»، «قوشه بلاغ» و «قینرجه» اشاره و بیان کرد: برای توسعه شبکه گازرسانی در این روستاها ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده و با بهره‌برداری این طرح، مراغه در زمره شهرستان‌های سبز کشور قرار می‌گیرد.

معاون استاندار و فرماندار مراغه با اشاره به اینکه ۵۳۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر از طرف راه و شهرسازی به شهرداری مراغه تحویل شده و ارزش آن ۱۲ میلیارد تومان است، بیان کرد: در هفته دولت ۱۴۴ میلیارد تومان طرح در حوزه شهری مراغه و چهار میلیارد تومان در شهر خداجو افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ طرح با ۳۶ میلیارد تومان اعتبار توسط دهیاران بخش مرکزی در حال اجراست، بیان کرد: همزمان با هفته دولت ۳۰ طرح با ۲۵ میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود.

به گفته «اسدیان» طرح‌های در دست اجراء توسط دهیاران بخش سراجو نیز ۱۵ طرح با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که ۱۰ مورد از آنها با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح آماده است.

وی این را هم بیان کرد که در مجموع ۹۵ طرح با ۸۵۴ میلیارد تومان هزینه برای افتتاح در هفته دولت مهیاست که ۸۹ مورد از آنها با ۷۲۲ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های دولتی و ۶ طرح با ۱۳۲ میلیارد تومان متعلق به بخش خصوصی است.

مقاومت مردم و هدایت‌های رهبری نتیجه داده است

امام جمعه مراغه نیز بیان کرد: خدمات و موفقیت‌های دولت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به همه مشکلات و هزینه‌های تحمیلی از سوی دشمنان معجزه‌آساست و همه اینها مدیون مقاومت ملت و هدایت‌های رهبری است.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی گزارش عملکرد دولت سیزدهم در شهرستان را گویای تداوم موفقیت‌ها و خدمت‌رسانی بی‌منت خواند و افزود: این موفقیت‌ها به یک فرد تعلق ندارد بلکه کار جمعی و در مسیر آرمان‌های امام راحل و رهبری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از رویدادها، شیرینی موفقیت‌های مسئولان اجرایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: مردم مراغه مدتهاست که از حذف قطارهای این شهرستان به مقصد تهران رنج می‌برند و مسایل اینچنینی، موجب می‌شود برخی کارهای مثبت هم دیده نشود.

وی همچنین از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا بخشی‌نگر نباشند و در مجموع مصالح شهرستان را در بگیرند تا از هدررفت بیت‌المال جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا مسئولان اجرایی شهرستان پس از دیدار با امام جمعه، در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه شرکت کردند؛ فرماندار مراغه همچنین پیش از خطبه‌های نماز جمعه و در بین نمازگزاران نیز گزارشی از عملکرد دولت در شهرستان را ارایه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha