۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85210014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود حدود نیم میلیون زائر اربعین به عراق

بغداد - ایرنا - وزارت کشور عراق اعلام کرد: تا ۲ روز گذشته حدود نیم میلیون زائر اربعین حسینی از ۱۱ گذرگاه مرزی وارد خاک این کشور شده‌اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای افزود: از ابتدای شروع پذیرش زائران اربعین حسینی روزانه از تمام گذرگاههای اعلام شده کاروان‌ها و زائران امام حسین (ع) وارد خاک عراق شده‌اند و تا ۲ روز گذشته این آمار به ۴۵۹ هزار و ۴۴۴ نفر رسیده است.

این بیانیه اضافه کرد: کمیته عالی تامین امنیت زیارت اربعین به ریاست «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور با استقرار نیروهای امنیتی در تمامی مناطق و جاده‌هایی که زائران در آن‌ها حرکت می‌کنند و با هوشیاری کامل نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و خدماتی در حال انجام وظیفه است.

وزارت کشور عراق با اشاره به اینکه مقامات ذیربط عراقی به اقدامات خود را برای تسهیل عملیات ورود زائران از تمامی گذرگاه های مرزی زمینی از جمله «المنذریه»، «زرباطیه»، «الشییب»، «شلمچه»، «سفوان»، «مندلی»، «کرکوک»، «القائم» و همچنین فرودگاه‌های «بغداد»، «نجف» و «بصره» ادامه می‌دهند، افزود: از ابتدای موسم سفر اربعین تاکنون ورود ۴۵۹ هزار و ۴۴۴ نفر به عراق گزارش شده است.

وزارت کشور عراق از تمامی مسوولین ذیربط خواست به کار خود برای تسهیل ورود زائران از تمامی کشورهای جهان و ارائه بهترین خدمات به آنان و تلاش برای موفقیت‌آمیز بودن برگزاری مراسم اربعین حسینی که پیش بینی می‌شود میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق در آن شرکت کنند، مطابق با برنامه ریزی‌های انجام شده ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha