وزیر کشور: زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد زوار اربعین مناسب است

قصرشیرین- ایرنا- وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی عازم عراق شده اند، گفت: زیرساخت های ایجاد شده در مرز خسروی برای تردد زوار اربعین مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی شامگاه جمعه در بازدید از مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مرز خسروی سال گذشته بر روی زائران اربعین باز شد و امسال نیز با همکاری دولت عراق و تضمین امنیت ۲۴ ساعته شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار زائر از مرز خسروی عبور کرده اند، گفت: این‌مرز امکانات خوبی دارد و با همراهی استاندار و مسوولان ملی ظرفیت های خوبی از جمله ۱۲ هزارمتر سایه بان جدید ایجاد شده و فضای به نسبت خوبی در مرز برای حضور و تردد زایران وجود دارد.

وی به وضعیت مناسب راه ها برای عبور و مرور و توسعه دروازه ها و ترمیم راه ها و راه جدید برای بهبود حمل و نقل به عنوان اقدامات انجام شده در مرز خسروی یاد کرد.

وزیر کشور یادآور شد که شرایط برای حمل و نقل در مرز خسروی راحت است و تراکم و ازدحام نداریم.

وزیر کشور: زیرساخت های مرز خسروی برای تردد زوار اربعین مناسب است

وحیدی افزود: در آن طرف مرز خسروی هم شرایط مساعدی برقرار شده و زائران با راحتی با وسایل حمل و نقل موجود می توانند خود را به داخل عراق برسانند.

وی همچنین به بازدید خود از مرز مهران نیز اشاره کرد و گفت: شرایط این مرز نیز خوب و عبور و مرور راحت است و بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز تاکنون از این مرز عبور کرده اند، شلمچه هم وضع خوبی دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه تا امروز صبح ۷۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور برای زیارت اربعین عازم عراق شده اند، گفت: زائران اربعین می توانند از ۶ مرز رسمی‌کشور عازم عراق شوند.

وحیدی از زائران خواست باتوجه به گرمای هوا زمان سفر خود را صبح یا غروب تنظیم کنند تا با گرما مواجه نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha