۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱:۵۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85210253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران روند ورود اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه به خاک عراق را بررسی کرد

بغداد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در ادامه بازدیدهای میدانی خود و رسیدگی به امور مربوط به خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی با حضور در گذرگاه مرزی شلمچه، نحوه ورود اتباع خارجی و ایرانی را بررسی کرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا، «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران امروز با سفر به استان بصره در جنوب عراق و حضور در گذرگاه مرزی شلمچه نحوه ارائه خدمات رسانی به زائران اربعین که از کشورمان وارد خارک عراق می‌شوند را بررسی کرد.

سفیر کشورمان در عراق در جریان این بازدید با تعدادی از زائران ایرانی و خارجی حاضر در این گذرگاه که به عنوان تنها گذرگاه مرزی برای اتباع خارجی غیر مقیم کشورمان برای ورود به خاک ایران در نظر گرفته شده است، گفت وگو کرد و در جریان کم و کیف خدمات ارائه شده به زائران قرار گرفت.

آل صادق همچنین در نشستی با مدیران ایرانی و عراقی این گذرگاه مرزی که با حضور سر کنسول ایران در بصره، استاندار و فرماندهی فراجای استان خوزستان و وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد، امکانات موجود و نحوه خدمات دهی به زائران داخلی و اتباع خارجی که از طریق کشورمان وارد خاک عراق می‌شوند را بررسی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در جریان این بازدید در گفت وگو با خبرنگاران از دولت و ملت عراق برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین تشکر کرد و گفت: ما از دولت و مردم عراق و آنچه در بخشش، میهمانوازی و ارائه خدمات عالی انجام دادند تشکر می‌کنیم و این، همیشه برای عراقی‌ها در زیارت اربعین به حساب می‌آید.

گذرگاه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر از توابع استان خوزستان قرار دارد که نزدیک‌ترین نقطه مرزی به شهر بصره در کشور عراق است.

سفیر کشورمان در عراق همچنین با سفر به استان میسان در جنوب عراق به گذرگاه مرزی چذابه رفت و ضمن گفت وگو با زائران، در نشستی با مسئولان و مدیران این پایانه روند تردد زوار ایرانی و اتباع خارجی مقیم ایران از این گذرگاه مرزی را بررسی کرد.

پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز قرار دارد. نزدیکترین شهر عراق به این گذرگاه مرزی العماره در استان میسان است که ۷۰ کیلومتر با مرز بین‌المللی چذابه فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha