دولت سیزدهم حامی دیپلماسی فناورانه + فیلم

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85210398
ناهید شفیعی و احمد قجاوند
دولت سیزدهم حامی دیپلماسی فناورانه + فیلم

تهران- ایرنا- معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در دولت سیزدهم با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در حوزه توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور هدفگذاری و البته اجرا کرده که مهمترین آنها گسترش دیپلماسی فناورانه با کشورهای حوزه آسیای شرقی، آفریقا و آمریکای لاتین است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، توسعه دیپلماسی فناوری از مهمترین اقدامات نویدبخش دو سال گذشته در دولت سیزدهم و در حوزه علم و فناوری به شمار می رود؛ همکاری با کشورهای مختلف در راستای دیپلماسی فناوری در دو سالی که از عمر دولت می گذرد، روبه‌ گسترش بوده و یکی از موضوعات مهم در برنامه سفرهای رییس جمهور به کشورهای خارجی، پیگیری همکاری ها در حوزه علم و فناوری بوده است.

در این راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با دستاوردهای دانش بنیان خود، حضور پُررنگی در این سفرها داشته است تا بتواند در ایجاد بازارهای جدید برای شرکت های دانش بنیان در کنار بازارهای سنتی اهداف تعیین شده را به نتیجه برساند.

دولت سیزدهم حامی دیپلماسی فناورانه + فیلم

توسعه همکاری ها با کشورهای آسیای شرقی، آفریقا و آمریکای لاتین

هرچند در گذشته با کشورهای معدودی همکاری وجود داشته است، دولت سیزدهم طبق برنامه به همکاری با کشورهای آسیای شرقی، آفریقا و آمریکای لاتین ورود کرده که این رویکرد، بالارفتن امیدواری ها به افزایش سهم صادرات محصولات دانش بنیان را به دنبال داشته است.

دولت سیزدهم حامی دیپلماسی فناورانه + فیلم

انعقاد قرارداد ۹۰ میلیون دلاری با ونزوئلا

برای نمونه شرکت های دانش بنیان کشورمان اخیرا بیش از ۹۰ میلیون دلار با کشور ونزوئلا قرارداد امضا کرده‌اند و این از جمله فرصت هایی است که در تعاملات بین المللی در حال شکل‌گیری است.

دولت سیزدهم حامی دیپلماسی فناورانه + فیلم

صادرات محصولات پهپادی کشاورزی ایران به کنیا و اوگاندا

همچنین علاقمندی سرمایه گذاران کشورهای کنیا و اوگاندا برای ایجاد مراکز پهپادی کشاورزی در این کشور با کمک دانش فناورانه ایران از دیگر اتفاقات خوب حوزه معاونت علمی در سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان به این دو کشور بوده است.

دولت سیزدهم حامی دیپلماسی فناورانه + فیلم

تاسیس ۲ شرکت برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به اندونزی

به دنبال سفر رییس جمهور به کشور اندونزی هم در اوایل خردادماه امسال، تاسیس دو شرکت مشترک برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایران به اندونزی در دستور کار معاونت علمی قرار گرفته است.

این اقدامات تنها بخشی از فعالیت های انجام شده در دو سال اخیر دولت در راستای تقویت دیپلماسی فناوری بوده است که چشم انداز آن رشد اقتصادی دانش بنیان و کاهش سهم اقتصاد نفتی در بلندمدت به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha