۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85210408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ طرح بزرگ آبفا در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت:همزمان با هفته دولت۲۰ طرح بزرگ آبرسانی شهری و روستایی در این استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

امید صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار افزود: در هفته دولت امسال مجموعه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد پنج پروژه افتتاحی و ۱۵ طرح کلنگ زنی را در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: اصلاح، توسعه و بهبود آبرسانی در روستاهای سادات محمودی ، سروک، شهرک های ولایت و امام حسین یاسوج و مناطقی از سوق و سی سخت با اعتباری افزون بر ۱۲۵ میلیارد ریال از طرح های افتتاحی حوزه آب و فاضلاب استان در هفته دولت است.

صالحی ادامه داد: همچنین ۱۵ پروژه کلنگ زنی حوزه آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد در هفته دولت پیش بینی شده که بخش قابل توجهی از آنان در قالب اعتبارات سفر رییس جمهور به استان و با رقم پیش بینی شده بیش از ۳۷۴ میلیارد ریال عملیاتی می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد : جمعیت بهره مند از این طرح ها افزون بر ۲۷ هزار و ۷۶۵ نفر است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۳۴ نفر از محل طرح های افتتاحی از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند..

امید صالحی بیان کرد: با اجرا و تکمیل این پروژه ها مناطقی مانند سادات محمودی، شهرک الغدیر، برخی مناطق حاشیه ای دهدشت، رودسمه، لیکک و مناطقی از بویراحمد و دنا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

این استان ۷۲۶ هزار نفری همچنین ۶۴ هزار مشترک بخش فاضلاب دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha