۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85210500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و ایتام در زنجان صاحب خانه می‌شوند

زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۰ واحد مسکن مددجویی در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، ماهنشان و طارم با اولویت خانوارهای دارای عضو ۲ معلول و ایتام واگذار می شود.

نعمت ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳ واحد مسکن در هفته بهزیستی به مددجویان تحویل داده شد.

ملکی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۱ طرح اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش افتتاح می شود، افزود: رایگان شدن خدمات بینایی سنجی، شنوایی سنجی و مشاوره ژنتیک از جمله برنامه های بهزیستی در این هفته است.

وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی به ۱۱ طرح اشتغال بیش از یک میلیارد تومان در زمینه های چرم دوزی، خیاطی، تهیه و تعمیر کابینت، خواروبار فروشی، لوازم یدکی، زنبورداری و پرورش ماکیان پرداخت شده است که در این هفته در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم و ابهر به بهره برداری می رسد.

این مسوول ادامه داد: پرداخت همزمان تسهیلات بانکی و مشوق های اشتغال در صورتی که موجب پایداری اشتغال مددجویان بهزیستی شود با تشخیص کمیته اشتغال بر اساس اعتبارات ابلاغی امکانپذیر و مبلغ تسهیلات پرداختی به نسبت نوع طرح اشتغال متفاوت است.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان، پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی مددجویان بهزیستی به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر (تثبیتی و جدید) و واگذاری نزدیک به ۱۰۰ واحد مسکن از جمله اقدامات شاخص بهزیستی استان زنجان از هفته دولت سال گذشته تا امسال است.

ملکی خاطر نشان کرد:غربالگری بینایی بیش از ۵۰ هزار کودک سه تا ۶ ساله، افتتاح اولین مرکز بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بانوان در شهر زنجان، برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای برای بیش از ۲۰۰ فرد دارای معلولیت و ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی در ۳۰ مرکز مشاوره از دیگر اقدامات شاخص بهزیستی استان زنجان از هفته دولت ۱۴۰۱ تا امسال بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha