تردید سیداکوف برای حضور در بلگراد

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای جهان و المپیک از حضور روس‌ها در جهانی بلگراد اطمینان خاطر ندارد.

به گزارش ایرنا، حضور نداشتن زائوربک سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌یف در مسابقات کشتی قهرمانی روسیه موجب شد تا حضور این ۲ قهرمان المپیک در ترکیب کشتی تزارها در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. البته سیداکوف و سعدالله‌یف در جام مشترک‌المنافع به میدان رفتند که سعدالله‌یف که مشهور به تانک روسی است به نشان طلا و سیداکوف نایب قهرمان شد.

کادر فنی تیم ملی کشتی روسیه برای حضور این ۲ نامدار کشتی جهان در ترکیب تیم ملی مسابقه انتخابی برگزار کردند که سیداکوف دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو موفق شد چرمن والیف قهرمان روسیه را با نتیجه سه بر ۲ شکست دهد و به دوبنده تیم ملی رسید.

زائوربک سیداکوف چند روز پس از رسیدن به دوبنده تیم ملی کشتی آزاد روسیه در گفت وگویی کوتاه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات انتخابی کشتی آزاد همیشه در روسیه سخت و مدعیان نهایت تلاش خود را برای رسیدن به مسابقات جهانی و المپیک به کار خواهند گرفت. من نیز در مسابقات قهرمانی روسیه غایب بودم اما توانستم در انتخابی درون اردویی به پیراهن تیم ملی برسم. آزادکاران روس شناخت خوبی از هم دارند و این موجب شده تا رقابت سخت باشد.

دارنده مدال طلای المپیک توکیو در خصوص کشتی سخت خود با چرمن والیف گفت: والیف یک حریف خوب بود. وی در ۲ سال گذشته رشد خوبی داشته و از نظر قدرت و تکنیکی نیز پیشرفت کرده است. کشتی سختی بود اما در نهایت موفق به کسب پیروزی شدم تا شانس زیادی برای رسیدن به مسابقات جهانی بلگراد داشته باشم.

سیداکوف که ۲ عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد در خصوص حضور احتمالی روس‌ها در جهانی بلگراد گفت: ما یک تیم آماده هستیم و مشتاقانه منتظریم برای حضور در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۳ بلگراد به این کشور سفر کنیم. با وجود آمادگی لازم برای این رقابت‌ها، هنوز برای سفر به صربستان و حضور در پیکارهای جهانی در تردید هستیم.

تردید قهرمانی کشتی روسیه و دارنده مدال طلای جهانی و المپیک در حالی است که در لیست اولیه اتحادیه جهانی کشتی، اسامی کشتی‌گیران روسی دیده می‌شود و آنان به همراه ورزشکاران بلاروس و هندی باید با پرچم بی‌طرف در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. خردادماه سال جاری و در حالی که اسامی تیم جوانان روسیه برای مسابقات قهرمانی اروپا رد شده بود کشور اسپانیا از صدور روادید برای ورزشکاران روسی خودداری کرد. همچنین قرار بود مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور لهستان برگزار شود که کارشکنی این کشور در صدور روادید برای کشتی‌گیران روسی موجب شد تا اتحادیه جهانی میزبانی را از لهستان سلب و به اردن بدهد.

به نظر می‌رسد قبول شرایط اتحادیه جهانی توسط روس‌ها موجب شده تا این اتحادیه حمایت زیادی از کشتی‌گیران روسی داشته باشد و آنان بتوانند به راحتی در بلگراد حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha