وزیر اقتصاد: پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ نباید به پایان سال موکول شود

خرم آباد - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ نباید به پایان سال موکول شود، بنابراین دستگاه های هر بخش و استان باید بانک های تهران را ملزم به واریز اعتبارات این تبصره نمایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " سید احسان خاندوزی زاده" روز شنبه در آیین افتتاح گلخانه هیدروپونیک خرم‌آباد، اظهار کرد: ابلاغیه تسهیلات تبصره ۱۸ اعلام شده است اما برخی دستگاه ها عقب و برخی هم مثل جهاد کشاورزی در دریافت این اعتبارات پیشرو هستند.

وی با تاکید بر اینکه لرستان برای دریافت این اعتبارات ویژه است، ادامه داد: باید این اعتبار با نرخ تشویقی به دست فعالان اقتصادی برسد که در این راستا وزارت اقتصاد و دارایی، تمامی ابلاغیه ها را صادر و نقدینگی ها را پرداخت کرده و اوراق نیز ابلاغ شده است.

"علی محمدی" مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان نیز با بیان اینکه سهمیه استان در تبصره ۱۸ حدود یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال نقد و پنج هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اوراق است، افزود: ۲ برابر این رقم را نیز باید بانک پرداخت کند که تاکنون یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال از این مجموع به بانک کشاورزی واگذار شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با بیان اینکه سه شهرک کشاورزی در استان وجود دارد، اظهار کرد: هرکدام از این شهرک ها حدود ۲۷ تا ۳۰ هکتار هستند که زیرساخت های یکی از این مجموع آماده و در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

"سید عماد شاهرخی" با بیان اینکه ۲ گلخانه بزرگ برای استان در آستانه افتتاح قرار دارد، عنوان کرد: هر مترمربع از گلخانه ها به ۲۰ میلیون ریال هزینه نیاز دارد که در مجموع حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بزودی بهره برداری شوند.

وی ادامه داد: براساس بررسی های وزارت جهادکشاورزی، لرستان مساعدترین استان برای کشت های گلخانه ای می باشد و موضوع انتخاب آن به عنوان پایلوت کشت های گلخانه ای نیز مطرح شده اما هیچ اوراق یا اعتباری به استان واگذار نشده است.

شاهرخی تصریح کرد: ۱۷۰ طرح کشاورزی دارای بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در لرستان وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار و به طور میانگین برای هر طرح ۳۰ میلیارد ریال نیاز است.

گلخانه ۱۲ هزار متری هیدروپونیک کریمیان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شخصی و تولید سالانه ۵۰۰ تن، در سراب نیلوفر خرم‌آباد در زمینه کاشت نشا گوجه فرنگی صادراتی افتتاح شد.

بازدید از واحد سنگبری "آرا برد"، افتتاح و بهره برداری از یک واحد گلخانه صنعتی و حضور در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان از جمله برنامه های سفر وزیر اقتصاد و دارایی به استان لرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha