۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85210576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قاچاق چوب‌آلات جنگلی با اسب در نوشهر

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85210576
قاچاق چوب‌آلات جنگلی با اسب در نوشهر

نوشهر- ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر و رویان از توقیف اسب‌های حامل چوب‌آلات جنگلی خبر داد.  

وحید مشایخ روز شنبه در گزارشی به رسانه ها گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان به اتفاق نیروی‌های حفاظتی منطقه موفق به کشف تعدادی از چوب آلات جنگلی قاچاق و توقیف سه راس اسب متعلق به قاچاق‌چیان شدند و پس از هماهنگی‌های قضایی، اسب‌ها به محل مناسب از پیش تعیین شده هدایت شدند.

وی افزود: با توجه به حضور ماموران و کنترل شدید راه‌های تردد خودرویی در مناطق قاچاق چوب به وسیله خودرو، قاچاق‌چیان عرصه را بر خود تنگ دیدند و با استفاده از اسب اقدام به حمل چوب و محصولات جنگلی در منطقه جنگلی نوشهر می‌کردند.
مشایخ خاطرنشان کرد: علاوه بر شناسایی متخلفین و توقیف سه راس اسب، یک دستگاه اره موتوری نیز ضبط شد.

وی با اشاره به حضور گشت‌های موتوری و خودرویی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به منظور حفاظت و حراست از منابع خدادادی و طبیعی، افزود: سامانه ۱۵۰۴ هم۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر رویان از مردم شهرستان و طبیعت دوستان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی، به سامانه ۱۵۰۴ گزارش دهند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به عنوان یک ارگان حاکمیتی، اجرایی مسئولیت حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اصولی و پایدار از منابع‌طبیعی تجدیدشونده کشور را بر عهده دارد. اعمال حاکمیت و مدیریت بر اراضی منابع‌طبیعی استان که از آن به عنوان اراضی ملی و انفال هم یاد می‌شود، مأموریت خطیر و بی‌نظیر این اداره کل است.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با ۱۶۸ هزار هکتار مساحت دارای ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۵ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۴۳ هزار هکتار برآورد می‌شود.

استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که یکی در غرب مازندران به مرکزیت نوشهر و دیگری شرق مازندران به مرکزیت ساری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha