۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85210612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان رضوی از نظر ثبت آثار ملی جزء پنج استان برتر کشور است

مشهد-ایرنا- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان با ۲ هزار و ۹۷ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده در فهرست ملی جزء پنج استان برتر کشور است.

احسان زهره‌وندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:امسال کار تکمیلی برای تهیه و تدوین پرونده ۱۴۵ اثر تاریخی استان انجام و در مرداد ماه امسال برای نخستین بار در کشور نشست شورای ملی ثبت در مشهد برگزار شد و در این نشست ۷۰ اثر غیرمنقول استان در فهرست میراث ملی به ثبت رسید و شماره ثبت دریافت کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز بر روی تکمیل اطلاعات و مستندسازیهای پرونده سایر آثار مد نظر در حال کار هستیم و امیدواریم این شمار نیز تا پایان سال تکمیل شود و ثبت آنها به امسال برسد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طی ۲ سال عملکرد دولت سیزدهم ۲۵۰ اثر تاریخی استان دارنده حریم ابلاغی شده و به این ترتیب هم اکنون ۲ هزار و ۹۸ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

زهره وندی افزود: قدمت و سابقه تاریخی خراسان رضوی موجب شده شمار آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی این استان که قابلیت ثبت در فهرست ملی و صیانت و حفاظت را داشته باشد به بیش از ۱۰ هزار اثر برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha