۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85210693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس خوزستان به بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی امدادرسانی کرد

اهواز- ایرنا - سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان از امدادرسانی به یک هزار و ۵۵۰ نفر زائر اربعین حسینی در مرز چذابه خبر داد.

عارف شرهانی شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تعداد امداد رسانی شامل مراجعه ۷۴۱ نفر به درمانگاه چذابه، ۵۰۵ نفر اورژانس پیش بیمارستانی، ۳۰۴ نفر سالن سرد و اعزام هفت نفر از درمانگاه چذابه به مرکز درمانی از ۲۷ مرداد تا چهارم شهریور ماه امسال است.

وی افزود: گرمازدگی، مشکلات تنفسی و گوارشی و ترافیکی اصلی‌ترین موارد مراجعه زائران اربعین حسینی به پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ خوزستان گزارش شده است.

بر اساس این گزارش طرح خدمت رسانی اورژانس خوزستان به زائران اربعین حسینی درقالب تیم‌های درمانی و خدماتی از طریق ۲۰ پایگاه ثابت و موقت در نقاط مختلف تردد زائران به سمت مرز چذابه از ۲۷ مرداد ماه آغاز به‌کار کرد و از اهواز تا مرز چذابه حدود ۲۶ دستگاه آمبولانس جدید به علاوه ۱۴ آمبولانس‌ موجود برای خدمات به زائران آماده اند، ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در این مسیر مستقر شده و تا پایان اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می‌کند.

درمانگاه مرزی چذابه با حداقل ۲ پزشک، هشت پرستار و کادر درمان در هر شیفت راه اندازی شده ، درمانگاه تامین اجتماعی با ۲ پزشک و بیمارستان ارتش نیز با ۵۰ تخت برای خدمات رسانی به زائران فعال هستند.

یک هزار و ۷۱ نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی در کل استان فعال هستند و پنج بالگرد و یک هواپیمای بال ثابت در حالت آماده باش قرار دارد.

اربعین حسینی پارسال حدود ۱.۲میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرزهای رسمی چذابه و شلمچه راهی کربلای معلا شدند تا در کنگره جهانی اربعین حضور یابند.

۱۵شهریور ۱۴۰۲ مطابق با ۲۰ صفر روز اربعین حسینی است.حرکت تدریجی زائران اربعین به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از روزهای آغازین ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha