۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85210695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه عبور کردند

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85210695
بیش از ۲۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه عبور کردند

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در همایش اربعین حسینی از مرز بین المللی شلمچه راهی کشور عراق شدند.

نادر عمیدزاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به افزایش تعداد زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در روز گذشته افزون بر ۳۰ هزار زائر از مرز شلمچه رهسپار کشور عراق شدند.

وی از افزایش تعداد گیت‌های در گذرگاه مرزی شلمچه به ۲۴ گیت برای تسهیل در عبور زائران اربعین بخصوص اتباع خارجی مقیم ایران اشاره کرد و افزود: تردد در این مرز بسیار روان است و زائران در کمترین زمان ممکن از گیت‌ها به سوی عراق خارج می‌شوند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: زائران اربعین زمان بازگشت خود را مدیریت کرده و در مواقعی که با تعداد زیادی از زائران روبرو هستیم با حوصله و صبر سفر خود را مدیریت کنند.

عمیدزاده بیان کرد: مواکب‌ خدمت‌رسان در مسیر بازگشت زائران از شلمچه تا میدان مقاومت خرمشهر با توزیع غذا، آب آشامیدنی و پذیرایی آماده استقبال از زائران هستند و مکان‌های نیز برای استراحت آنها پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص اعزام مواکب ایرانی از مرز شلمچه به عراق گفت: طرف عراقی تنها در یک شیفت اقدام به ورود مواکب ایرانی به کشورش می‌کرد که پس از مذاکرات وزارت کشور قرار شد در ۲ شیفت پذیرش مواکب را انجام دهند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha