۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85210734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح قدم قدم تا حرم در البرز به اجرا درآمد

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85210734
طرح قدم قدم تا حرم در البرز به اجرا درآمد

کرج - ایرنا - رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز گفت: همزمان با سراسر کشور طرح «قدم قدم تا حرم» از سوی فدراسیون ورزش های همگانی کشور به سراسر استان ها ابلاغ شد.

«علیرضا رحمتی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح «قدم قدم تا حرم» با هدف حمایت و ترویج فرهنگی حسینی، ترویج فرهنگ ورزش همگانی و ارتقا سطح سلامت آحاد مردم، تقویت روحیه جمعی، افزایش آگاهی از فواید تمرینات ورزشی، ترویج ارتباطات اجتماعی، ارتباط معنوی با اربعین و از همه مهمتر آماده‌سازی جسمی برای اربعین تدوین و هم اکنون در اقصی نقاط کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه شعار این طرح نیز «حیاتنا الحسین» یعنی با امام حسین (ع) زنده می‌شویم، است، اظهار کرد: این طرح یکی از طرح‌های اثرگذار از سوی معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور بوده و فدراسیون ورزش‌های همگانی را مجری آن در شهرهای مختلف کشور کرده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا ۱۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: طرح قدم به قدم تا حرم تلفیقی از سلامتی، تمرینات ورزشی، معنویت و نهضت حسینی، یک فرصت منحصر به فرد برای شرکت کنندگان به منظور آماده‌سازی جسمی و روحی برای مراسم اربعین فراهم می‌کند.

رحمتی تصریح کرد: برای مشتاقان پیاده روی اربعین حسینی بروشورهای اطلاع رسانی در خصوص نحوه صحیح پیاده روی، تجهیزات مناسب پیاده روی و غذای مناسب در پیاده روی تهیه و هم در فضای مجازی منتشر و هم به صورت انفرادی و یا گروهی این آموزش ها ارایه می شود.

اجرای طرح «قدم قدم البرز»

وی ارایه این آموزش ها را در تمام شهرستان ها از سوی هیات های ورزش های همگانی دانست و گفت: در استان البرز یک کار خلاقانه در اجرای این طرح پیاده کرده ایم به طوریکه پویش هشتک #قدم قدم البرز را اجرا کرده ایم که افرادی که در مسیر پیاده روی اربعین حسینی حضور می یابند، اگر آموزش های ارایه شده به آن ها تاثیرگذار بوده یک کلیپ یا فیلم کوتاه تهیه کنند و به شماره ۰۹۳۵۴۲۸۲۵۴۸ ارسال و یا در فضای مجازی منتشر کنند.

رحمتی افزود: زائران می توانند از شور و حال مسیر پیاده روی و همچنین صحنه های ناب و ویژه عکس و فیلم تهیه کنند.

اجرای پیاده روی اربعین حسینی در تمام نقاط البرز

رییس هیات ورزش های همگانی استان البرز با بیان اینکه به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در روز اربعین حسینی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه طرح پیاده روی اربعین حسینی برای جاماندگان از این همایش میلیونی برگزار خواهد شد به طوریکه در تمام نقاط استان مردم عزادار به سمت آستان مقدس امامزادگان پیاده روی و عزاداری خواهند کرد.

وی گفت: مراسم متمرکز استانی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha