شبکه فاضلاب بلوار طبیعت مراغه چگونه تکمیل شد؟

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85210737
شبکه فاضلاب بلوار طبیعت مراغه چگونه تکمیل شد؟

مراغه- ایرنا- احداث شبکه فاضلاب و آب بلوار طبیعت مراغه که به برخورداری مردم روستاهای این مسیر منتهی می‌شود و به یکی از مطالبه‌های دیرینه جامه عمل می‌پوشاند، در حالی امروز، شنبه به بهره‌برداری رسید که اگر نقش‌ میانجی‌گیری فرمانداری نبود، چه بسا این طرح نیز به مانند طرح‌هایی چون «شدادیه» دچار مرور زمان و نیمه‌کاره رها می‌شد.

به گزارش ایرنا در خصوص اهمیت این طرح همین بس که علاوه بر بهره‌مندی روستاییان این مسیر از شبکه فاضلاب و آب، فاضلاب کافه رستوران‌های بلوار طبیعت نیز به «صوفی‌چای» سرازیر نخواهد شد و یکی از معضلات زیست محیطی منطقه مرتفع می‌شود.

طرحی که اجرای آن طی دولت مردمی و در مردادماه ۱۴۰۱ با حدود ۲ کیلومتر خط انتقال فاضلاب و ۲.۲ کیلومتر طول شبکه توزیع آب آغاز شد و در مراحل اولیه اجرا به دلیل بخشی‌نگری برخی دستگاه‌های اجرایی، دستور قضایی برای توقف عملیات آن صادر شد.

همین توقف عملیات که از سوی مسئولان استانی صادر شد، کافی بود که این طرح برای سالها و شاید هم برای همیشه تعطیل شده و مطالبه اهالی به آرزوی آنان تبدیل شود.

ورود فرمانداری به حل مشکل این طرح البته با موضع‌گیری‌های اولیه برخی مسئولان استانی نیز همراه بود اما در نهایت این فرماندار دولت مردمی بود که مسئولان محلی و استانی را مجاب کرد تا این طرح به نفع مردم منطقه اجرایی شود و امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

هزینه ۲۰ میلیارد تومانی برای تحقق مطالبه مردمی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه با قدردانی از فرماندار مراغه در رفع مانع پیش‌روی عملیات اجرایی، اظهار کرد: با اجرای این طرح نه تنها روستاهای منطقه و باغ رستوران‌های بلوار طبیعت به شبکه آب و فاضلاب وصل شد، بلکه یکی از معضلات زیست محیطی منطقه نیز رفع می‌شود.

به گفته «بهروز ناصری» حدود هشت میلیارد تومان برای خط انتقال، هشت‌ونیم میلیارد تومان برای شبکه جمع‌آوری و حدود سه‌و‍نیم میلیارد تومان برای دیگر بخش‌های این طرح از محل اعتبارات جاری و مشارکت‌های مردمی هزینه شد.

فرماندار مراغه نیز در آیین بهره‌برداری از این طرح تلاش دسته‌جمعی برای تکمیل این طرح حیاتی را قابل قدردانی خواند و افزود: لوله‌گذاری این طرح در شهر مراغه طی سال ۱۳۸۹ اجرا شده و بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز در روستاهای منطقه در همان سالها به مرحله اجرا گذاشته شده بود.

شبکه فاضلاب بلوار طبیعت مراغه چگونه تکمیل شد؟

«داود اسدیان» با بیان اینکه بخش میانی شبکه فاضلاب و آب در بلوار طبیعت به طول حدود ۲ کیلومتر به حال خود رها شده بود، افزود: پس از آغاز دوباره عملیات اجرایی این طرح، بر اساس گزارشی مبنی بر اینکه «با اجرای این طرح به جاده آسیب می‌رسد»، توقف عملیات از سوی قوه قضائیه صادر شد.

وی ادامه داد: در همان مرحله علاوه بر پیگیری موضوع از قوه قضائیه، مسئولیت تداوم اجرای طرح را در فرمانداری بر عهده گرفتیم تا اجرای طرح ادامه یابد و مردم منطقه بهره‌مند شوند که به لطف خداوند بعدها مشکل قانونی پیش‌روی اجرای طرح نیز در سایه پیگیری‌های مستمر از مسئولان استانی مرتفع شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح بیش از ۱۰ سال روی زمین مانده بود، بیان کرد: اگر بین مردم و مسئولان وحدت وجود داشته باشد، بسیاری دیگر از طرح‌های نیمه‌تمام دیگر هم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، اقدامی جهادی در دولت مردمی به بار نشست و بار دیگر نقش هماهنگی و محوری فرمانداری در اجرای طرح‌های عمرانی به منصه ظهور گذاشته شد.

امروز همچنین پس از بهره‌برداری از این طرح به عنوان یکی از طرح‌های افتتاحی هفته دولت در مراغه، شبکه آب بلوار پروفسور قنادی جهت تقویت فشار شبکه آب «عشرت‌آباد» بالا به طول یکهزار و ۳۰۰ متر نیز کلنگ‌زنی شد.

شبکه فاضلاب بلوار طبیعت مراغه چگونه تکمیل شد؟

گفتنی است ۹۵ طرح با ۸۵۴ میلیارد تومان هزینه برای افتتاح در طول هفته دولت امسال در مراغه مهیا شده است که ۸۹ مورد از آنها با ۷۲۲ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های دولتی و ۶ طرح با ۱۳۲ میلیارد تومان متعلق به بخش خصوصی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha