ناوگان برداشت غلات در استان سمنان فرسوده است + فیلم

سمنان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۶۰ کمباین برداشت غلات در استان فرسوده و نیازمند نوسازی است.

محمدرضا قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر افزایش بهره‌وری و تولید با مکانیزاسیون‌کردن مراحل مختلف کشاورزی، ابراز کرد: به‌روزرسانی تجهیزات کمیاین برداشت غلات مانند گندم در سال زراعی جدید (۱۴۰۳-۱۴۰۲) با تامین اعتبار در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۹۰ درصد مراحل کشت در استان سمنان به صورت مکانیزه انجام می‌شود و اکنون ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان سمنان به ۲ و ٢٧ دهم اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به اهمیت تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین‌های کشاورزی و نقش موثر آن در ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و تامین امنیت غذایی، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون جزو اولویت‌های اعتباری در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه با استفاده از فناوری روز می‌توان عملیات کشاورزی را در زمان مقرر انجام داد، گفت: انجام به موقع عملیات کشاورزی با توجه به شرایط جوی به ویژه در مراحل کاشت و برداشت محصول از آسیب‌های عمده جلوگیری می کند و منجر به افزایش بهره‌وری در این بخش می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: عملکرد برداشت گندم در هر هکتار اراضی کم‌بارش یکهزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در اراضی دارای بارش مناسب متفاوت است.

وی یادآور شد: عملیات تغذیه، توسعه مکانیزاسیون، میزان بارش، و استفاده فناوری‌های نوین، از عوامل موثر در افزایش بهره‌وری است و اکنون در زمینه تامین آرد نانوایی‌ها خودکفا هستیم.

قاسمی گفت: طبق گزارش‌ها بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ تن گندم در استان سمنان تاکنون با قیمت ۱۵۱ هزار ریال خرید تضمینی شد و ۶۵ درصد مطالبات کشاورزان استان نیز پرداخت شد.

ناوگان برداشت غلات در استان سمنان فرسوده است + فیلم

وی اضافه کرد: کشت در بقایا با عنوان آیش سبز جایگزین آیش زرد (استراحت زمین بدون کاشت محصول) در اراضی کشاورزی استان سمنان می‌شود که هدف از آن افزایش بهره‌وری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وسعت اراضی قابل کشت استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار است که از این وسعت ۶۴ هزار هکتار مربوط به وسعت باغی، ۹۰ هزار هکتار مربوط به بخش زراعی است و بقیه در مرحله آیش قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha