۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85210794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر پاکستان: اتفاق نظر با آمریکا را ضروری نمی‌دانیم

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان با تاکید بر مطالبه این کشور برای داشتن همکاری‌های دوجانبه با آمریکا براساس احترام متقابل، گفت: اسلام‌آباد اتفاق نظر با واشنگتن بر سر هر موضوعی را ضروری نمی‌داند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، انوار الحق کاکر طی دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه آمریکایی هاروارد در اسلام‌آباد بر لزوم روابط سازنده این کشور با ایالات متحده تاکید کرد.

وی افزود که پاکستان خواهان روابطی پایدار و مبنی بر احترام و منافع متقابل با آمریکا است اما این به معنای تفاهم دو کشور بر سر هر موضوعی نیست.

اظهارات نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان درباره روابط با آمریکا که در طول ۲ دهه گذشته با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است، در حالی عنوان می‌شود که ماه گذشته افشای محتویات یک نامه محرمانه‌ دیپلماتیک از سوی رسانه آمریکایی بار دیگر سوء ظن در همکاری‌های دو کشور به ویژه مداخله خارجی در تحولات داخلی پاکستان را برجسته کرد.

تارنمای اینترسپت اواسط ماه گذشته محتویات یک سند محرمانه‌ای را منتشر کرد که بیانگر فشار آمریکا برای برکناری عمران‌خان از مسند نخست وزیری است. هرچند عمران‌خان با رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس پاکستان از قدرت برکنار شد اما سند افشا شده از سوی اینترسپت نشان می‌دهد که در واقع واشنگتن اجرای طرح عدم اعتماد را راهکاری موثر برای حذف عمران‌خان و متعاقب آن ترمیم روابط میان ۲ کشور تلقی کرد.

همزمان رسانه‌های پاکستانی از دیدارهای سفیر آمریکا در اسلام‌آباد با نخست وزیر موقت و رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان خبر دادند و به ادعای سفیر آمریکایی، واشنگتن از برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در پاکستان حمایت می‌کند.

براساس این گزارش، انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان در دیدار خود با دانشجویان آمریکایی اظهار داشت که اتفاق نظر یا اختلاف همواره میان کشورها وجود دارد، ما خواستار روابط سازنده با آمریکا هستیم اما لزومی نمی بینیم که درباره هر موضوعی با واشنگتن اتفاق نظر داشته باشیم.

وی افزود که پاکستان از تقویت همکاری‌های فی مابین با آمریکا برای مقابله با پدیده تغییرات آب و هوا، توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توانمند سازی جامعه استقبال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha