۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85210808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه اشتغال حدود چهار هزار نفر در تعاونی های لرستان فراهم شد

خرم آباد - ایرنا - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲۲۲ تعاونی جدید از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان تشکیل و زمینه اشتغال سه هزار و ۹۶۰ نفر در این تعاونی ها فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سید فرهاد ناصری نیا" روز شنبه در جلسه بررسی تعاونی های استان افزود: این تعداد تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی، خدمات، تولیدی و کشاورزی تشکیل و چهار هزار و ۸۵۷ عضو دارند.

وی تصریح کرد: امروزه نقش اقتصاد تعاونی‌ در دنیا پررنگ شده و یکی از حوزه های مهم منجر به توسعه، اشتغال و تولید محسوب می شوند که در این راستا طی ۲ سال اخیر، ۷۲ هزار و ۱۳۰ دلار تولیدات حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی تعاونی های لرستان به سایر کشورها صادر شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تعداد تعاونی های فعال لرستان را سه هزار و ۲۱۰ شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: این تعاونی ها با ۲۶ هزار و ۷۵۱ عضو، زمینه اشتغالزایی بیش از ۴۰ هزار نفر را در ۱۵ گرایش اقتصادی فراهم کرده اند که ۳۷۳ واحد از این تعداد با عضویت ۲ هزار و ۹۲۳ و اشتغال بیش از چهار هزار نفر روستایی هستند.

ناصری نیا تاکید کرد: توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی به واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفایی، تلاش در راستای افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تامین مشوق‌ها و منابع مالی مورد نیاز، از مهمترین راهبردهای اولویت دار برای حمایت از تعاونی های لرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha