۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبر: 85210968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برزیل: بریکس با اعضای جدید، اهمیت بیشتری در صحنه جهانی می‌یابد

تهران- ایرنا- وزیر امورخارجه برزیل در اظهاراتی گفت: توسعه بریکس با پیوستن ۶ عضو جدید اهمیت بیشتری برای این گروه در صحنه جهانی به ارمغان می آورد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مائورو ویرا وزیر امورخارجه برزیل در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری راشا تودی در مورد اهمیت حضور نمایندگان قاره های مختلف در گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به «بریکس» صحبت و انتخاب ۶ کشور برای عضویت در این گروه را مهم ارزیابی کرد.

ویرا در این گفت و گو تشریح کرد که به مدت یک سال، پنج عضو اصلی بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در مورد گسترش این گروه بحث و تبادل نظر داشتند و در این مدت موضوع انتخاب نمایندگان منطقه ای مورد بحث قرار گرفت.

وزیر امورخارجه برزیل در ادامه خاطرنشان کرد: به طور مثال در این گفت و گوها موضوع بحث، انتخاب کشورهای در حال توسعه برای عضویت در بریکس بود و ما پیش از همه در مورد پذیرش نمایندگانی از قاره های مختلف صحبت کردیم.

وی سپس ادامه داد: معیار اصلی ما برای انتخاب اعضا، توازن منطقه ای بود. ما نمی توانستیم اجازه دهیم بریکس تنها یک منطقه از جهان را پوشش دهد. به همین دلیل، برزیل از همان ابتدا از حضور آرژانتین در این گروه به عنوان کشور بسیار مهم و همسایه دفاع کرد.

ویرا در پایان تاکید کرد: در انتخاب ۶ عضو جدید ما شاهد عضویت کشورهایی از قاره آفریقا و سایر مناطق جهان هستیم. بی تردید این توسعه اهمیت بیشتری در صحنه جهانی برای بریکس به ارمغان می آورد.

بزرگ‌ترین گردهمایی سران کشورهای جهان غیرغربی در چارچوب «بریکس» از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ تا دوم شهریور ماه در منطقه مالی «سندتون» شهر ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد.

سیریل رامافوزا رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی روز پنج شنبه دوم شهریور در این نشست از موافقت گروه بریکس با پیوستن ایران، آرژانتین، عربستان، مصر، امارات و اتیوپی به این بلوک خبر داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha