۹ طرح آموزشی و ورزشی در گناوه افتتاح و اجرایی شد

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 85211145
۹ طرح آموزشی و ورزشی در گناوه افتتاح و اجرایی شد

بوشهر - ایرنا - همزمان با سومین روز از گرامیداشت هفته دولت ۹ طرح آموزشی و ورزشی با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال در شهرستان گناوه افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر روز شنبه در آئین افتتاح از طرح‌های آموزشی شهرستان گناوه اظهار کرد : این طرح ها شامل احداث ۲ مدرسه ابتدایی، ۲ مدرسه متوسطه اول، سه سالن چند منظوره ورزشی در مدارس و زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی در آموزشگاه شهید رسولی است.

وی افزود: اعتبار اجرای این پروژه‌ها از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گناوه و به همین میزان از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر و نفت است.

ابراهیم احمدی تصریح کرد: از شمار مدرسه‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها در شهرستان گناوه آغاز شده ۲ مدرسه در محله حرم به حرم در نظر گرفته شده که فاقد فضای آموزشی در سال‌های قبل بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر یادآور شد: ۲ مدرسه دیگر شامل شهید آوینی در محله امامزاده و سیدجمال الدین اسدآبادی نزدیک چهار راه توپ نیز از دیگر مدرسه‌هایی است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی چندمنظوره در مدرسه حجاب که سه آموزشگاه دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد و در مدارس شهید رسولی و شهید حر خسروی در همین هفته آغاز می‌شود.

احمدی افزود: مدرسه شهید کرمی در روستای سربست از طرح‌های افتتاحی در حوزه فضاهای آموزشی این شهرستان است که همزمان با گرامیداشت هفته دولت سال جاری طی چند روز آینده افتتاح می‌شود.

انقلابی در ایجاد فضاهای آموزشی استان بوشهر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: ۴۰۰ کلاس درس در قالب ۲۷ پروژه آموزشی در استان بوشهر آماده تحویل است.

وی اضافه کرد: وجود کلاس‌های تخریبی و کمبود فضای آموزشی همواره از مهمترین مشکلات و نیازهای دانش‌آموزان این استان به شمار می‌رود که با ساخت و اجرای ۱۰۱ مدرسه از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون؛ انقلابی در ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد و مقاوم این استان ایجاد شده است.

احمدی اظهار کرد: از این شمار فضای آموزشی ۳۸۰ کلاس درس در قالب ۴۶ مدرسه با پنج هزار میلیارد ریال افتتاح و همچنین عملیات اجرایی ۴۰۰ کلاس درس در قالب ۵۳ مدرسه با پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز آغاز شده است که بخشی از آن‌ها در هفته دولت، دهه فجر و اول مهرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پرداخت ۸۳ درصد از مطالبات پیمانکاران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده ۸۳ درصد از مطالبات پیمانکاران نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان که از سال‌های گذشته برزمین مانده بود با جذب اعتباراتی از ردیف‌های ملی تسویه شد.

احمدی گفت: مجموع مطالبه‌های عقب افتاده پیمانکاران مجموعه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که سندهای آن‌ها از سال‌های گذشته در ذیحسابی این مجموعه معطل مانده و همین امر موجب کاهش توان اجرایی پیمانکاران و پروژه‌های عمرانی شده بود که امروز با تسویه ۸۳ درصد از این مطالبه‌ها عمده مشکلات برطرف شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha