ظرفیت گمرک منطقه ویژه اقتصادی ازنا در اختیار سایر شهرستان ها قرار گیرد

خرم آباد- ایرنا- معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی ازنا تنها اختصاص به این منطقه ویژه اقتصادی دارد و انتظار می رود که با تغییر رویه، سایر شهرستان های صنعتی استان همچون الیگودرز، ازنا و بروجرد نیز از امکانات این گمرک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سیروس ابراهیمی" روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان، اظهار کرد: برخی از واحدها همچون کشت و صنعت، نساجی بروجرد و لاستیک سازی خرم آباد امکان تامین اعتبار آنها در استان وجود ندارد که امیدواریم با مساعدت وزیر در خصوص این طرح ها به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به لزوم اعطای مجوز کالاهای اختصاصی به گمرک استان، تصریح کرد: این مهم نیز جزو مطالبات فعالان اقتصادی لرستان است که توسط واحدهای تخصصی مطرح شده و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به چارت تشکیلاتی منطقه ویژه اقتصادی ازنا یادآور شد: ناترازی انرژی یکی از مسائل جدی استان است که باید فکری در مورد آن اندیشیده شود ، امهال کردن واحدهای مرغداری نیز از دیگر نیازهایی است که باید مد نظر قرار گیرد، چراکه مرغداران در شرایط سختی به کمک دولت آمدند.

ابراهیمی با اشاره به مقوله منابع و مصارف بانک ها اضافه کرد: انتظار می رود از استان های برخوردار گرفته و به استان هایی همچون لرستان کمک شود.

وی با اشاره به عدم اجرای ماده ۲۰ رفع موانع تولید، تاکید کرد: ماده ۲۰ یکی از قانون هایی است که قانون گذار تعیین کرده و انتظار می رود واحدهایی که در مهلت مقرر مدارک خود را تحویل داده اند، رسیدگی های لازم صورت گیرد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به لزوم تسریع در ابلاغ منابع استان از محل های تبصره های تکلیفی، گفت: از تبصره های سال ۱۴۰۱ هنوز موردی ابلاغ نشده و به رغم اینکه همه کارهای آن ها در استان صورت گرفته اما به اتفاقی منجر نشده است.

ارتقای گمرک، مجوز بخشودگی های جرایم مالیاتی، تقویت منابع بانکی، تخصیص منابع تبصره ای همچون تبصره ۱۶ و ۱۸، ایجاد بازار سرمایه در استان از دیگر مواردی بود که توسط معاون استاندار مطرح و بر همکاری لازم جهت رفع آن ها تاکید شد.

بازدید از واحد سنگبری "آرا برد"، افتتاح و بهره برداری از یک واحد گلخانه صنعتی و حضور در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان از جمله برنامه های سفر وزیر اقتصاد و دارایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به استان لرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha