۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85211241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری جوی استان سمنان تا دوشنبه ادامه دارد

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبر: 85211241
ناپایداری جوی استان سمنان تا دوشنبه ادامه دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ناپایداری جوی در قالب هشدار سطح زرد از پنجشنبه آغاز شده و تا دوشنبه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج مصطفوی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت سامانه بارشی و افزایش نسبی گرادیان فشار تا دوشنبه ادامه می‌یابد و نوع مخاطره نیز از نوع رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق طی ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بارشهای پراکنده رگباری گاهی با رعد و برق برای امروز شنبه تقویت فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق با شدت بیشتر در ارتفاعات شمال شرق استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به بارشهای پراکنده و خفیف رگباری گاهی با رعد و برق برای روز یکشنبه، ابراز داشت: وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای و خیزش گردوخاک امروز در غالب نقاط استان دور از انتظار نیست و برای فردا یکشنبه در برخی نقاط به ویژه نیمه‌شرقی و نواحی جنوبی کاهش دید افقی کاهش کیفیت هوا، در برخی نقاط منطقه اثر ارتفاعات و مناطق شمالی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با اشاره به اثر مخاطره‌های جوی طی این هشدار زرد، افزود: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه‌ای، احتمال اختلال در تردد محورها طی امروز شنبه احتمال خسارت ناشی از باد برای امروز و فردا یکشنبه، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا احتمال آتش سوزی مراتع و جنگلها رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراههای استان و لایروبی جویها، کانالها و آبراهها و پاکسازی دهانه پلها، خودداری صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، پرهیز از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیلها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، پرهیز از چرای دامها در نواحی مرتفع، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از باد، و پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی و جنگل ها، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان هشدار داد: در کنار پیش‌بینی وزش باد شدید، دمای هوا به طور میانگین تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی کمینه و بیشینه دمای هوای امروز سمنان را ٣٨ و ٢۴ و برای فردا ٣٣ و ٢۴ بیان کرد و افزود: کاهش دما در استان سمنان در پایین‌ترین دما در شهرهای رضوان و شهمیرزاد به ترتیب تا ١٢ و ١۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

افتتاح ایستگاه باران‌سنجی دامغان در هفته دولت

مصطفوی با اشاره به بهره‌برداری از طرح ایستگاه هواشناسی باران‌سنجی خودکار بادله‌کوه از توابع شهرستان دامغان، گفت که ایستگاه هواشناسی باران‌سنجی خودکار بادله کوه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha