انتقاد زاخارووا از "مداخله فزاینده اروپا" در جنگ اوکراین

تهران – ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه کشورهای اروپایی را متهم کرد که با ارسال جنگنده اف-۱۶ و بالگردهای "می ۲۴ بی" به اوکراین مشغول مداخله فزاینده در جنگ جاری هستند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه روز شنبه ماریا زاخارووا نوشت که ارتش جمهوری چک قصد دارد هلیکوپترهای ساخت روسیه Mi-۲۴B خود را پس از دریافت بالگردهای جنگی ساخت آمریکا به کی‌یف ارسال کند.

هفته گذشته نیز اخباری مبنی بر قصد دانمارک، نروژ و سوئد در مورد تحویل جنگنده های اف-۱۶ به اوکراین منتشر شد.

وی افزود: همه این اقدام ها موید نگرش خصمانه کشورهای غربی نسبت به روسیه و مشارکت فزاینده آنها در درگیری های پیرامون اوکراین است.

به گفته زاخارووا، کشورهای غربی همچنان از اوکراین می‌خواهند که به ضدحمله خود ادامه داده و با ارسال فراوان اسلحه به کی ‌یف، آموزش نیروهای اوکراینی و ارسال مزدور و اطلاعات به اوکراین به دنبال آنند که این حکومت بتواند حملاتی را در خاک روسیه انجام دهد.

زاخارووا "فرمول صلح" ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را "مجموعه‌ای از ضرب الاجل ها" دانست که روسیه نمی‌تواند آنها را بپذیرد.

وی افزود: کشورهای غربی به دنبال تشکیل یک ائتلاف ضد روسی بوده و تلاش می کنند تا شرکای ما در "جنوب جهانی" را وادار به عضویت آن کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha