۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۳۹
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85211380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه: آمریکا و فرانسه بدنبال سرپوش گذاشتن بر پشتیبانی از تروریست‌ها هستند

تهران- ایرنا- وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آمریکا و فرانسه می خواهند با اتهام زنی به دمشق، بر پشتیبانی خود از تروریست ها در بکارگیری سلاح شیمیایی سرپوش بگذارند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه روز شنبه، بیانیه های وزارت خارجه فرانسه و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا و اتهام زنی به دمشق درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سال ۲۰۱۳ و دیگر حوادث ساختگی را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ادعاهای وزارت خارجه فرانسه و آمریکا بی ارتباط با تبلیغات و ادعاهای دروغین پیشین آنها نیست و تاکیدی بر مشارکت آن دو کشور در انجام این جنایت زشت در چارچوب همکاری کامل آنها در اقدامات مستقیم و غیرمستقیم تروریستی در سوریه به شمار می رود.

هدف از این بیانیه ها، پنهان کردن جنایتکار اصلی و سرپوش گذاشتن بر دست داشتن فرانسه و آمریکا در حادثه بکارگیری سلاح شیمیایی توسط گروه های تروریستی در غوطه شرقی در سال ۲۰۱۳ و دیگر حوادث تروریستی است.

وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: آمریکا و فرانسه تلاش می کنند بر نقش و مسوولیت خود در تجهیز گروه های تروریستی به مواد شیمیایی و بکارگیری آن در همه حوادث سوریه سرپوش بگذارند.

در پایان این بیانیه آمده است: این مسوولان آمریکایی و فرانسوی و هم کیشان آنها هستند که باید به خاطر هم پیمانی با گروه های تروریستی و مشارکت در ریختن خون و گرسنگی دادن ملت سوریه از طریق اقدامات و تحریم های تروریستی یکجانبه برخلاف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد مجازات شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha