۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85211434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط و نشان‌های آمریکا برای اسرائیل درخصوص عادی سازی روابط با عربستان

نیویورک – ایرنا- یک رسانه آمریکایی اعلام کرد  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل هشدار داده  که عادی سازی روابط با عربستان باید شامل امتیاز برای فلسطین باشد اما این مقام صهیونیستی تمایل واقعی کابینه این رژیم را برای ارائه این امتیاز نشان نداده است.

به گزارش ایرنا، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به ران درمر وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل در سفر هفته گذشته وی به واشنگتن اعلام کرده است که اگر معامله احتمالی میان اسرائیل و عربستان سعودی به واقعیت تبدیل شود، این توافق بدون امتیازات قابل توجه از سوی اسرائیل به فلسطینی ها نخواهد بود.

چهار مقام فعلی و سابق دولت آمریکا به تارنمای اکسیوس گفتند که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و بلینکن با درمر درباره لزوم امتیاز دادن اسرائیل به فلسطینی‌ها به عنوان بخشی از عادی‌سازی روابط با سعودی ها گفتگو کرده‌اند.

یک منبع آگاه از این موضوع به اکسیوس گفت: سالیوان همچنین به درمر اطلاع داد که بایدن به دنبال کسب حمایت گسترده دموکرات‌های کنگره برای یک توافق بزرگ اسرائیل با عربستان سعودی است.

سالیوان اصرار کرده است برای دستیابی به این هدف, اقدامات جدی اسرائیل در قبال فلسطینی ها ضروری است. بلینکن نیز به درمر نسبت به هرگونه «تعبیر نادرست» وضعیت توسط دولت اسرائیل هشدار داده است.

به گفته منابع آکسیوس، درمر هیچ تمایل واقعی از سوی دولت اسرائیل برای ارائه امتیاز به فلسطینی ها به منظور دستیابی به توافق با عربستان از خود نشان نداده است.

به همین دلیل، بلینکن تاکید کرده که عربستان سعودی باید به جهان عرب و اسلام نشان دهد که در ازای یک توافق عادی سازی روابط، نتایج مهمی را از اسرائیل در مورد فلسطینی ها به دست آورده است.

به گزارش ایرنا، مقامات رژیم صهیونیستی به تازگی اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده‌اند و درحالی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان دانسته بود، وزیر امنیت این رژیم گفته بود که مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی است.

در شرایطی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عادی سازی با عربستان را نزدیک جلوه می‌دهد، دیگر مقامات این رژیم چنین نظری ندارند و «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی اذعان کرد که علیرغم تلاش‌های آمریکا، راه عادی سازی روابط با عربستان همچنان طولانی است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تائید نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha